Ik moet eerst de wortelkluit flink aanpakken. De hele pot zit vol met een zware kluit, dus ik zal flink moeten zagen om dat eraf te krijgen en een beetje fatsoenlijke nebari te krijgen. Dat wordt de grootste klus.
Verder zijn zo te zien alle benodigde takken aanwezig behalve eentje rechts bij die grote wond. Ik laat hem nu ongestoord groeien en volgend voorjaar snoei ik hard terug in de hoop dat hij de benodigde knoppen maakt op de juiste plek. Als dat niet lukt ga ik enten.
Oké, dat had ik ook met de crenata, was ook loodzwaar, maar ik heb verder nog niet naar de kluit gekeken behalve naar de wortelaanzet en deze was aardig
Jellevanlooy schreef : Je zal wat dikker moeten bedraden om je takken omlaag te krijgen.
volgens mij zit er redelijke draad in, maar we proberen nog wat naar onder te buigen doormiddel van spandraad.
Ik zal een draadje starten met voor en na als de boom volledig bedraad is.
Jellevanlooy schreef : Je zal wat dikker moeten bedraden om je takken omlaag te krijgen.
volgens mij zit er redelijke draad in, maar we proberen nog wat naar onder te buigen doormiddel van spandraad.
maar bedankt voor je oplettendheid!
Gr, Paul
Hoezo 'redelijke draad' als hij de tak niet op zijn plaats houdt? Draad hoeft maar één ding te doen en dat is een tak op zijn plaats houden...
maar bedankt voor je oplettendheid!
Gr, Paul
Hoezo 'redelijke draad' als hij de tak niet op zijn plaats houdt? Draad hoeft maar één ding te doen en dat is een tak op zijn plaats houden...
OK, dan zal die niet dik genoeg zijn.
Ben er nog mee bezig, dat scheelt.