tja,ik ben een absolute beginner,en heb nu in de tijd da ik hier wa rondzwerf geleerd dat dat nog wel een paar jaar zo zal blijven!
maar ik heb hier ook al veel tips gekregen en meegenomen.
heel soms heb ik wel het gevoel dat bonsai een beetje een snobistenclubje zou moeten zijn...als iemand enthousiast met een vraag,of een in zijn of haar ogen leuke bonsai hier verschijnt....
als je boom niet zoveel gekost heeft of er op zen minst zo en zo uitziet ist niet goed...er word geschermd met "oefenbomen" van een pakwek 150 euro als zijnde goedkoop....
nou voor iemand die dat geld niet heeft,en wetende dat een oefenboom wel eens (hoogstwaarschijnlijk dus)je oefeningen niet zou overleven is dat veel geld die verloren is....
of er zitten enhousiaste jongelingen die dat budget zowiezo nie hebben,en mama en papa zullen daar es mee over de brug komen zeker voor de hobbie...
al moet ik zeggen dat ik persoonlijk me nie zo veel van aantrek en ik probeer gewoon de voor mij relevante tips eruit te halen...
ik heb 1 gekocht boompje, een zogenaamde "mallsai" en voor de rest enkel een heleboel projectjes die allemaal zo goed als niks hebben gekost
en ooit heb ik mischien wel een leuke bonsai(tegen dak dood ben of zo
)
maar in de tussentijd heb ik lol beleefd en hopelijk toch wa leuke boompjes gekweekt...