Hele goede Jelle,
ik ben er helemaal voor !!!
Ik post al bijna geen bomen, stylingen, ontwikkelingen meer hier (nog wel op andere fora...) vanwege de genoemde punten in het topic van Knoep (beginners vs gevorderden) om exact die reden, dat er vrij weinig tips en (bruikbare) adviezen worden gegeven.
Ik heb gelukkig niet zo'n groot ego, en lees wel door alle regels heen, maar dan nog lees ik weinig zaken waar ik mee verder kan.
Ik hoop dat een sectie als deze: "boom besprekingen" daar verandering in kan en zal brengen, en dat een ieder die graag wat adviezen, tips, aanwijzingen wil en/of kan gebruiken, daarin ook wordt voorzien. Op de verenigingsbijeenkomsten kan een boombespreking juist zeer leerzaam zijn en een nieuwe verhelderende blik geven op je eigen bomen of die van anderen. Juist omdat een ander meestal totaal anders naar je bomen kijkt, met een frisse blik. Als jezelf al enige jaren een boom in je bezit hebt, zie je vaak niet meer de (andere) mogelijkheden die je boom in zicht heeft. Door het met anderen te delen en hun een blik en mening erop te geven, kun je ineens weer stappen verder komen.
Ik hoop dat ook werkelijk dat zo'n sectie zn vruchten zal afwerpen.
nogmaals dank Jelle voor het ter sprake brengen (en Knoep uiteraard ook, indirect !)