kan-boke schreef : Ik ben benieuwd wat je toekomstplannen zijn voor deze twee struiken. Ik zie niet direct wat je hiermee kunt doen, zelfs voor een bosje staat alles te dicht op elkaar. Ik zie ook niet echt een mooie karaktertak waar je verder mee zou kunnen gaan.
Sorry voor mijn negatieve inbreng maar ik had zelf de moeite niet genomen om deze uit te graven. (en al helemaal niet op dit moment in het seizoen...)
Ik ook! Want ik ben zeer benieuwd om te zien of alle takken overleven. Of waar je zelf al naar hint, of de plant überhaupt overleeft. Nu heb ik hier zelf wel vertrouwen in. Er komt een week aan met 20-25 graden en elke paar dagen een bui. Dus mooi groeizaam weer. Ik heb een boel overtollig loof weg gehaald en had een boel fijne wortels te pakken. Ik hoop dat die in staat zijn voldoende snel weer in de groei te komen om de plant er doorheen te helpen.
Van de ene plant: Een bosje zal het niet worden want het zijn 2 planten. En niet een hele berg losse plantjes. Dus ook de klomp met stammetjes is een plant. Met een wortelvoet van 20cm doorsnede. En zeer veel beweging in de stam. Als jij een dergelijke plant niet de moeite waard vind, ben ik wel heel benieuwd naar wat je wel de moeite waard vind
. Misschien kan je ook wat van jouw bomen tonen? Zou ik wel leuk vinden.
Maar die gaat dus uiteindelijk meest waarschijnlijk richting Kabudachi, oftewel een meerstammige boom. Zoiets
De andere plant is een dubbele stam, welke zo dicht tegen elkaar gegroeid zijn, dat je alleen aan de vorm kan zien dat het er twee zijn. Na het herstel en het opschonen van de plant hoop ik een boom te maken met veel dramatisch doodhout, holle stammen ed. Zoiets