Ok super!
Heb het gedaan een voorlopig nog geen problemen mee.
Het heeft da laatste dagen wel erg veel en hard geregend dus heb ze niet zo heel veel water meer bij gegeven.
Ik moet wel zeggen dat ik merk dat de Ilex blaadjes langzamer lichter aan het worden zijn. Sommige al zelfs vrij gelig.
Ik ben een beetje bang dat deze teveel heeft gehad. Anderzijds merk ik op deze wel vreemde beestjes op. aanvankelijk zag ik eerst op de onderzijde van de sommige blaadjes zwart/bruine vlekjes, maar kon deze er makkelijk afwrijven dus dacht dat het aarde of iets was. Nu zie ik de blaadjes echter hier en daar krullen en zitten er wel degelijk beestjes. Heb al lopen zoeken en kan enkel gokken dat het bladluizen zijn? Hierbij komt ook nog eens dat ik op verschillende takken structuren web achtige dingen zie, wat dan weer wijst op spint. Kan het boompje last hebben van beide tegelijk?
Die web achtige dingen zie ik trouwens op alle 3 de boompjes... al heb ik in de Acer wel een micro spinnetje gevonden?
Op diezelfde Acer kruipen dan weer micro zwarte beestjes waarvan ik geen flauw idee heb wat ze zijn . Hiervan heb ik er voorlopig een 5 tal gevonden en vermoord. Ze zitten enkel op de stam.
Ik was van plan dit weekend eens te gaan kijken naar een middel tegen spint, maar heb de indruk dat de boompjes van verschillende zaken last hebben dus wou het maar even navragen.
Dit beestje zat trouwens volgens mij ook bovenaan op de Acer. Zou die er iets mee te maken kunnen hebben? Of gewoon nog een leuk extra'tje?