In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Nieuwe Bonsai 8 jaren 3 maanden geleden #54145

• Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 131
Toen ik in een ver verleden interesse in bonsai kreeg bestond internet nog niet, dus ook geen forum (s) waar je zoals nu allerlei info kunt verkrijgen!
Dus toendertijd alsmaar in iedere boekwinkel die ik tegenkwam rondstruinen om literatuur betreffende bonsai te bemachtigen waaruit ik de broodnodige kennis kon vergaren.
En de door mij aangeschafte literatuur heeft mij destijds i.i.g. goed op weg geholpen om de basistechnieken onder de knie te krijgen evenals de verzorging en het gezond houden van de diverse soorten bomen die voorhanden zijn.
Als voorbeeld het Nieuwe Bonsai Handboek van Harry Tomlinson, een bonsaiboek cq. naslagwerk dat iedere aspirant bonsaiïst in bezit zou moeten heben nog voordat men aan de hobby begint!
Moraal van dit verhaal: Door enige voorstudie van een beginner middels een goed bonsaiboek zouden er weiniger zgn. "beginnersvragen" zoals die van de topicstarster gesteld hoeven/moeten te worden.
Maar....., zijn we niet ooit allemaal (enigszins) onwetend aan de bonsaihobby begonnen? Ik bedoel maar!

Met vr. gr Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuwe Bonsai 8 jaren 3 maanden geleden #54165

• BrendyFrançois
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Auk en Trap, heel erg bedankt voor de uitleg!

Nu begrijp ik de reacties. Zoals ik al vermeld had ben ik hierin een leek en was ik hier niet van op de hoogte.
Had ik dit geweten, had ik dit uiteraard niet gepost.

Nu, ik heb dit plantje, ik ga er toch proberen zo goed mogelijk voor te zorgen en in de toekomst uitkijken voor een 'echte' bonsai want het lijkt me heel fijn dit als hobby te hebben!

groetjes
Brendy

Nieuwe Bonsai 8 jaren 3 maanden geleden #54172

• Matje
  • Matje's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 87

Tom vinken schreef : Kijk dit is nu waarom ik zelf weinig zin heb om zelf iets te posten, dergelijk onderwerpen vind ik echt ondermaats
Dit heeft gewoon niks met bonsai te maken

Tom, een reactie als deze is gewoon waardeloos.
Het forum is er ook voor absoluut beginners. Ik kan best begrijpen dat je bepaalde topics niet interesant vind. Dat is prima, hoeft ook niet.
Maar vergeet op zo'n moment niet dat het geen verplichting is om te reageren. Met een reactie zoals de jouwe haal je heel wat enthousiasme bij een nieuwsgierige beginner weg.
Ook ben ik van mening dat je het forum zelf hier geen goed mee doet.
Het lijkt me van belang om het forum leuk te houden en nieuwe mensen een welkom gevoel te geven. Dat doet jouw reactie dus absoluut niet.
Dus Tom bedenk in de toekomst voor je een dergelijke reactie plaatst dat je niet verplicht bent te reageren. Je kunt ook terug naar de index en naar een ander topic scrollen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback, marcellucas

Laast bewerkt: Post by Matje.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts