Hallo iedereen,
Ik heb sinds vorige week voor de eerste keer een bonsai aangekocht. Ik ben hier een leek in, maar hoop via jullie tips goed voor mijn bonsai te kunnen zorgen.
Volgens de tips van de website denk ik dat ik een Carmona heb gezien de blaadjes en de witte bloemetjes die er op stonden.
Mijn bonsai staat nu op mijn venstertablet voor het vliegenraam, angezien het zo warm weer is, waar hij enkel in de morgen zon heeft, voor de rest van de dag staat hij in de schaduw. is dit ok, of moet ik hem op een andere plaats zetten? Heeft deze bonsai veel zonlicht nodig?
Ik geef hem enkel water wanneer de grond droog aanvoelt, maar niet volledig droog. (op de foto heb ik hem net water gegeven, en zal pas terug water geven wanneer de grond weer redelijk droog aanvoelt)
Nu beginnen de blaadjes wat geel te worden en valles ze af. hebben jullie een idee hoe dit komt of wat ik hier kan aandoen?
Ik heb gelezen dat het best is om de plant te verpotten na de aankoop, maar daarnaast las ik ook dat je ze best verpot net voor de lente. Is dit dan niet te laat?
Misschien moet ik hem dan toch maar verpotten en wat bemesten? Indien ik hem toch moet verpotten, waar moet ik dan op letten voor de nazorg?
Alle andere tips rond deze bonsai zijn ook welkom aangezien ik hier nog niet veel van weet.
Groetjes
Brendy