dit boompje groeide letterlijk al jaren op tegel en met z.n wortels half op de tegels en wat wortels in de voegen.Heeft een aardig stammetje.Maar weet niet zeker welke soort zie foto.
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Ja ik denk dat jullie het goed hebben jongens.Aan de vorm van blad en de hoeveelheid blad op een tak, is het de middelste vermoed ik.
Heeft een van jullie ervaring met zo,n berk?
Kan ik het vergelijken[kwa verzorging] met de algemene nedelandse loofboom?Of totaal niet.Wordt ie wel als bonsai gemaakt?Welk gronmengsel?
hercules schreef : Ja ik denk dat jullie het goed hebben jongens.Aan de vorm van blad en de hoeveelheid blad op een tak, is het de middelste vermoed ik.
Heeft een van jullie ervaring met zo,n berk?
Kan ik het vergelijken[kwa verzorging] met de algemene nedelandse loofboom?Of totaal niet.Wordt ie wel als bonsai gemaakt?Welk gronmengsel?
Stelt geen bijzondere eisen... Gewoon goed drainerend grondmengsel en veel water
Trouwens wil jij is kijken bij mijn andere boom soort vraag?
Want er wordt gezegd een jeneverbes maar na onderzoek kan dat niet kijk maar naar de foto,s
Maar welke soort boom is het dan?
hercules schreef : Trouwens wil jij is kijken bij mijn andere boom soort vraag?
Want er wordt gezegd een jeneverbes maar na onderzoek kan dat niet kijk maar naar de foto,s
Er zijn verschillende soorten juniperissen. Juniperus chinensis heeft schubachtig loof maar soorten zoals de squamata en communis hebben naaldachtig loof. Doch maat juniperus chinensis soms stressloof met 'naalden'. Ik kan je niet zeggen welke soort juniperus het is, maar het is zeer waarschijnlijk dat het wel een juniperus is hoor .
hercules schreef : Trouwens wil jij is kijken bij mijn andere boom soort vraag?
Er zijn verschillende soorten juniperissen. Juniperus chinensis heeft schubachtig loof maar soorten zoals de squamata en communis hebben naaldachtig loof. Doch maat juniperus chinensis soms stressloof met 'naalden'. Ik kan je niet zeggen welke soort juniperus het is, maar het is zeer waarschijnlijk dat het wel een juniperus is hoor .
@Teye01 Eens volledig off-topic. Welke soort drosera heb je daar?
Leuk dat je het vraagt . Het is een drosera tokaiensis, een hybrid tussen spatulata en rotundifolia. Het is een oh zo'n makkelijke soort maar af en toe zó mooi. Hij is bijna zijn knoppen aan het openen .