In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

welke boom? 8 jaren 8 maanden geleden #48254

• Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 272

Teye01 schreef : Leuk dat je het vraagt :cheer: . Het is een drosera tokaiensis, een hybrid tussen spatulata en rotundifolia. Het is een oh zo'n makkelijke soort maar af en toe zó mooi. Hij is bijna zijn knoppen aan het openen :woohoo: .

ja vleesetende planten kunnen mooi bloeien, de drosera is zoiezo mooi en vind vooral de bloei van de sarracenia top. En heb een winterbloei gehad van een dionaea muscipula heb er zelf zaadjes van :woohoo: Ik heb nog wat plaats voor nog een vleeseter, daarom dat ik het vroeg ;) Hou je die binnen of buiten? en heb je geen vleesetende plantforum? :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

welke boom? 8 jaren 8 maanden geleden #48255

• Teye01
  • Teye01's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 89
Ik heb deze nog nooit zien bloeien, deze is maar een uur, of zoiets dergelijks, open :silly: . Het zijn paarse bloemen bij mij. Het leuke bij deze is dat je kunt kiezen of je hem binnen of buiten groeit. Hij kan namelijk tot een paar graden vorst buiten want dan vormt hij een hibernacula. Ikzelf groei hem binnen want dan krijg je het beste resultaat qua groei en bloei. Natuurlijk gaan ze in de zomer wel allemaal naar buiten.
Sarracenia bloemen zijn inderdaad super mooi. Leuk dat je zaad hebt opgevangen van dionaea! Winterbloei? bedoel je dat je ze binnenhoudt in de winter en dat ie toen ging bloeien?
Meestal knip ik de bloemen eruit maar ik ga dit keer zaad opvangen dus als je wilt kan ik je best wat zaad toesturen over een tijdje?
Welke planten groei je nog allemaal?
Gr. Teye
P.s. Ik heb een stuk of vier vleeseyende plantenfora om dan nog te zwijgen over Facebook groepen :S .
PPs. Kijk is op araflora.nl en dan bij de agenda, daar hebben ze morgen en acht mei een beurs waar ze vast leuke planten hebben. Ik ga acht mei en wil een Heliamphora en een drosera soort gaan scoren B) .
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Trap

welke boom? 8 jaren 8 maanden geleden #48256

• Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Teye01 schreef : Ik heb deze nog nooit zien bloeien, deze is maar een uur, of zoiets dergelijks, open :silly: . Het zijn paarse bloemen bij mij. Het leuke bij deze is dat je kunt kiezen of je hem binnen of buiten groeit. Hij kan namelijk tot een paar graden vorst buiten want dan vormt hij een hibernacula. Ikzelf groei hem binnen want dan krijg je het beste resultaat qua groei en bloei. Natuurlijk gaan ze in de zomer wel allemaal naar buiten.
Sarracenia bloemen zijn inderdaad super mooi. Leuk dat je zaad hebt opgevangen van dionaea! Winterbloei? bedoel je dat je ze binnenhoudt in de winter en dat ie toen ging bloeien?
Meestal knip ik de bloemen eruit maar ik ga dit keer zaad opvangen dus als je wilt kan ik je best wat zaad toesturen over een tijdje?
Welke planten groei je nog allemaal?
Gr. Teye
P.s. Ik heb een stuk of vier vleeseyende plantenfora om dan nog te zwijgen over Facebook groepen :S .
PPs. Kijk is op araflora.nl en dan bij de agenda, daar hebben ze morgen en acht mei een beurs waar ze vast leuke planten hebben. Ik ga acht mei en wil een Heliamphora en een drosera soort gaan scoren B) .

nephentes (zelf gezaait, 5 jaar) Verschillende soorten sarracenia, pinguicula, utricularia, dionaea (binnen en in de serre), drosera regia en admirabilis

Enja winterbloei omdat ik naar binnen haal, al het tweede jaar op rij dat hij bloeit in de winter haha :cheer:
Ik ben helaas van belgie, maar wel ruim assortiment. Online bestellen is wat riskant zeker? Al zie ik wel dat ze rekening houden met weer enzo...

@hercules sorry dat we hier even off topic gaan

welke boom? 8 jaren 8 maanden geleden #48259

• Teye01
  • Teye01's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 89
Ik doe het liever niet online bestellen maar ik zie dat mensen er goede ervaringen bij hen hebben gehad en vaak krijgen mensen er ook een verrassings plantje bij. Ze hebben inderdaad een heel leuk assortiment. Ik ben vooral fan van drosera, Heliamphora, cephalotus en urtricularia en die hebben ze wel genoeg :lol: .
Je weet dat de beurs vandaag in belgie is, toch? Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar de beurs is in Hombeek bij Mechelen.
@herculus sorry voor het off-topic gaan.

welke boom? 8 jaren 8 maanden geleden #48308

• hercules
  • hercules's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 56
potjandori gasten,
Kom ik met een serieuze vraag over hoe van een volwassen half dooie jeneverbes nog iets van een bonsai te maken....verzandt het gesprek in vleesetende planten .Maar ff geen gein ik heb toch maar doktertje gespeeld er was geen bak groot genoeg om het erin te doen,dus heb maar een flinke wortelsnoei gedaan en een redelijk grondmix gemaakt.En zoals je ziet staat ie nu.Probleem is dat meteen vanuit de stam 4 a5 vergroeide rechte takken omhoog zitten,ongeveer 40 cm hoog.Z it alleen aan de toppen van een paar takken nog loof.Wat moet ik in godsnaam gaan doen met deze patient?Sugesties mijn vindingrijke collega,s?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

welke boom? 8 jaren 8 maanden geleden #48309

• hercules
  • Ontvangen bedankjes 56
nog een foto

welke boom? 8 jaren 8 maanden geleden #48310

• hercules
  • Ontvangen bedankjes 56
en nog een

welke boom? 8 jaren 8 maanden geleden #48311

• Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
massaal veel dood hout om te vormen :woohoo: Maar zou toch eerst geduldig wachten tot de plant er weer lekker fris bij staat B) Als alles goed gaat dan krijg je bovenaan de takken genoeg loof om met de tijd een mooie literati te vormen. Is da onderaan de lange tak met het meeste groen ook wat loof of is het een plant in de achtergrond?

welke boom? 8 jaren 8 maanden geleden #48314

• DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 504
Leuke nebari, ik hoop voor je dat hij weer sterk gaat groeien.
Succes!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hercules

welke boom? 8 jaren 8 maanden geleden #48315

• hercules
  • Ontvangen bedankjes 56
Hoi Trap
nee jammer genoeg loof van een plant die erachter staat.Maar leg me eens uit voldoende dood hout om te vormen.Klopt het dat het loof op de kale takken nooit meer terugkomt?

Inloggen Registreren
Cron Job Starts