vandaag een paar in het tuinhuis gezet ,maar al mijn ulmussen staan nog volledig in blad,
die en mijn eiken staan nog in de serre .
wanneer het stormt doe ik de serre dicht en plaats ik een groot stuk plastiek over de serre .
als bescherming in geval van
de isomo bakken zijn nu wel gevuld met houtschors niet te zien op de foto tegen de vorst
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Hahaha nog ff en je hebt code rood, paar graden vorst zou voor de inheemse bomen geen probleem zijn. Zolang er geen extreme vorst periode aankomt lijkt mij dit allemaal wat overbodig. Maar dat is mijn persoonlijke overtuiging. Bij mij staat de bomen onder afdakje zodat de watergift te contreren is. Eigenlijk had ik het dak even willen cerwijderen zodat er eenleuk pak sneeuw de isolatie zou overnem. En als het dan dooien gaat hebben ze gelijk weer water...
Een open serre is ook "onder een afdakje".
Ik heb vroeger al eens gewaarschuwd dat zo'n plastiek serre te zwak kan zijn om zware sneeuwval te dragen en samenplooit.
jazeker ,maar het moet eerst sneeuwen voor dat ik maatregelen neem .
en de anderen staan in het tuinhuis
en ik leg een tellusscherm erboven en het moet al veel sneeuwen voordat het instort
en het is een galvaniseerde buizen serre dus geen draag plastiek buizen alleen het omhulsel is van plastiek
ja en wanneer hebben we nog sneeuw gekregen in west vlaanderen ?
denke 2011 en wat stelde het voor een laagje van 2 cm .
dus je kijkt toch iedere dag naar je bonsai's en bij sneeuwval kan je ingrijpen toch?