Dit weekend gaat het dan toch wat kouder worden als het allemaal loopt als naar wat de voorspellingen zijn. Dus toch weer wat koudere omstandigheden opkomst, waar even aan gedacht moet worden. Ik heb alles nog gewoon buiten staan uit de wind en overdekt dus ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen met gevaar voor de kou maar ik wou het toch even met jullie delen.
voor de veiligheid neem ik morgen toch wat noppenfolie (bubbelplastiek voor de belgen onder ons) in huis.. de kleinste potjes zijn toch wel kwetsbaar als het ook overdag gaat vriezen..
Bomen die ik de laatste weken verpot of gesnoeid heb, staan bij mij nu in de schuur, welke open verbinding met buiten heeft (Los gezet dak). Temp daalt wel, maar mist de koudepieken in de nacht.
Ben hier ook al voorzorgsmaatregelen aan het nemen, de buurman is bezig met mn rekje wat te verhogen om het zeil goed er over heen te hangen,en 2 balen stro net gehaald om ze tog wat te verwarmen. K zag net op teletekst dat het min 7 gaat worden, dusja moet goed komen zo hopelijk..
Min vijf voor ons komend weekend. niets om je echt zorgen over te maken. Maar knoppen die in beweging zijn (groene randjes? Extreem dik) kunnen wel een tik krijgen.
Na het weekend gaat de temp waarschijnlijk weer omhoog richting de 10 graden. Zodra overdag boven de 10 komt, ga ik oko mijn zaailingen in de gaten houden; Ik zou niet verbaasd staan te kijken als over 2 weken er leven ontstaat bij sommige soorten west europese zaaisels.