KeimpeDeVries schreef : Als tuinplant ben ik niet zo weg van contoneaster, maar als bonsai zien ze er vrij interessant uit. ben benieuwd hoe dit project gaat lopen
Aangezien ik nog een beginner ben en deze plantjes bewezen hebben tamelijk hufterproof te zijn is dat een ideale combinatie. De soort laat zich goed vormen en loopt makkelijk uit.
KeimpeDeVries schreef : Klopt inderdaad, cotoneaster is makkelijk te snoeien en loopt snel uit
Jep, samen met onder andere berberis thunberghii soorten die goed verkrijgbaar zijn tegen lage kostten waar je mee kan experimenteren. En daarbij kunnen het potentieel leuke bonsai's worden.
Mijn cotoneaster zit alweer vol in het groen, gaat echt bijzonder hard met bemesting! daarbij heeft deze Coton er een klein dik broertje en zusje bij gekregen. resultaat van de voortuin verbouwing. Ik weet niet waarom maar met het uiterlijk van deze twee ben ik bijzonder tevreden. Mijn doel is hier twee kleine shohins van te maken!
Ik heb enkele takken laten staan om zodoende wat loof aan de boom te behouden.
Zusje:
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Marco buijsman schreef : Jammer voor je Tom, maar je kunt je energie beter in deugdelijk materiaal stoppen. dit zal nooit wat leuks worden....
Ik maak mij ook geen enkele illusie dat dit volwaardige bonsai's gaan worden. Dat is ook niet reëel met mijn huidig kennisniveau. Daarentegen biedt dit wel de mogelijkheid om te experimenteren en ervaring binnen het thema op te doen.
Daarbij heb ik ze op deze wijze gered van de shovel die a.s. zaterdag door mijn voortuin gaat schuivelen. Dus mocht het niets worden is er ook geen noemenswaardig verlies.