Je moet die grote dikke takken heel voorzichtig kleiner maken. Pas als je echt herstel hebt en takken vanuit de resterende stam komen kan je overwegen verder te snoeien. Ik zou deze kant opgaan. Excuses voor het slechte plaatje.
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
leatherback schreef : Leuke planten. Vooral de eerste.
Je moet die grote dikke takken heel voorzichtig kleiner maken. Pas als je echt herstel hebt en takken vanuit de resterende stam komen kan je overwegen verder te snoeien. Ik zou deze kant opgaan. Excuses voor het slechte plaatje.
Jep, zoiets is inderdaad ook het plan! Bedankt voor de inspiratie foto,thx! Die zijn altijd erg bruikbaar!
hier zijn best leuke shohin van te maken.. maar voor goede groei en goed herstel had je hem beter in een grotere trainingspot gestopt.. in zo'n klein potje gaat de groei minimaal zijn..
Alex Waeytens schreef : hier zijn best leuke shohin van te maken.. maar voor goede groei en goed herstel had je hem beter in een grotere trainingspot gestopt.. in zo'n klein potje gaat de groei minimaal zijn..
ik denk dat je daar gelijk in hebt. Eerdaags als ik even tijd heb toch maar verpotten.
Ik heb zelf een cottoneaster in een hoekje van de tuin staan om binnen en paar jaar op te potten en een bonsai van te maken, ga dit draadje dus met interesse volgen. ben heel benieuwd wat het gaat worden.
mathijsschippers schreef : Ik heb zelf een cottoneaster in een hoekje van de tuin staan om binnen en paar jaar op te potten en een bonsai van te maken, ga dit draadje dus met interesse volgen. ben heel benieuwd wat het gaat worden.
groet
Mathijs
Hee mathijs! Leuk om te horen dat je ook beginnend met cotoneasters! Anders laat in dit draadje/forum wat foto's achter er zijn meestal genoeg mensen met kennis & kunde om je te adviseren! En overigens van harte welkom hier!
Momenteel staat mijn cottoneaster nog in de volle grond, ik ga die er volgend jaar of zo uit doen.
Momenteel heb ik in training, een Lonicera (gaat in september op de club tentoonstelling te zien zijn, helaas nog niet in de meest ideale pot, maar toch...)
Een kleine buxus en een grote buxus, een haagbeuk en een Taxus die nog staat te wachten op de eerste ingreep. Ik zal binnen kort eens een draadje openen waarin ik wat foto's zal zetten.
Momenteel staat mijn cottoneaster nog in de volle grond, ik ga die er volgend jaar of zo uit doen.
Momenteel heb ik in training, een Lonicera (gaat in september op de club tentoonstelling te zien zijn, helaas nog niet in de meest ideale pot, maar toch...)
Een kleine buxus en een grote buxus, een haagbeuk en een Taxus die nog staat te wachten op de eerste ingreep. Ik zal binnen kort eens een draadje openen waarin ik wat foto's zal zetten.
Okay, leuk om te horen! Ben je reeds al lid van een vereniging? Is namelijk iets waar ik ook over zit te prakkiseren. ...... maar vind er maar eens de tijd ervoor
Okay, leuk om te horen! Ben je reeds al lid van een vereniging? Is namelijk iets waar ik ook over zit te prakkiseren. ...... maar vind er maar eens de tijd ervoor
Ik ben idd lid van een club:
www.miyagi-bonsai.be
in Sint Truiden (Belgie) een sympathieke club die niet lacht met mensen die met een tuin centrum startplant naar de club avonden komen.