Leuk materiaal waar mogelijk meerdere interessante starters inzitten, o.a. vlotstijl, maar dan moet er de komende jaren wel een paar keer gemarcotteerd of afgelegd worden. Dit jaar eerst maar eens lekker laten groeien, aan het gebruikte substraat zal het zo te zien niet liggen want dat lijkt me dik in orde.
DiesBajema schreef : Leuk materiaal waar mogelijk meerdere interessante starters inzitten, o.a. vlotstijl, maar dan moet er de komende jaren wel een paar keer gemarcotteerd of afgelegd worden. Dit jaar eerst maar eens lekker laten groeien, aan het gebruikte substraat zal het zo te zien niet liggen want dat lijkt me dik in orde.
thx! Vlotstijl had ik eerlijk gezegd niet voor ogen, maar cotoneasters schijnen flexibel en vergevend te zijn!
Zo staat hij er nu bij. Ik durf hem persoonlijk niet korter te zetten, op deze wijze heeft de boom nog wat loof voor fotosynthese en herstel. Of ik moet mij vergissen. Ik heb de wonden behandeld met vaseline.
Feedback, tips en trucs gewenst
Groeten.
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Vind het een beetje zonde dat je die lange tak met al die kleine zijtakjes eraf gehaald hebt eigenlijk.. Daar had je, zoals Dies zegt, een mooie vlotstijl van kunnen maken.
Anyway, je hebt het er nu afgehaald, dus daar over treuren heeft geen zin
Hoeveel stammetjes heb je nu over? Het lijker er drie, dus daar kan je wel een mooie kabudachi van maken. Als het er twee zijn is het misschien wel iets om alles los te halen en er een mame/shohin bos van te maken.