volledig los van het feit dat het voor bonsai moet dienen later(denk ik): die grond waarin hij staat is niet geschikt!
lijkt raar,maar net zoals citrussen staan die vaak in zeer zware grond,das prima voor in italie etc,maar voor hier kun je ze best direct verpotten in gewone goede potgrond,vaak zal je moeten worstelen met de pot,desnoods snij je hem los.
als het is zoals ik denk,dan zal je flink wat geduld moeten hebben om de kluit beetje los te maken,handigst is dat als je dat doet in een grote kuip met water...dan kun je voorzichtig wegspeoelen.
het moet er niet helemaal af,als je merkt dat de wortels teveel gaan lijden stop je en je pot hem op in een mooie grote pot met goede potgrond.
en verder is de olijf heel makkelijk..
es volledig droog laten worden en dan een flinke guts water doet ie het prima op.
ps:je hebt al bloemknopjes
die halve blaadjes :gewoon grof afgesneden,inderdaad met een haagschaarof zo,mar da komt welgoed,als je boompje het naar zijn zin heeft danmaakt ie dra nieuw blad aan en deze vallen af,of kun je zelf verwijderen,maar ik zou er zelf nie veel aan pulken nu.
***mooi schaaltje**