Dag allemaal
Zoals jullie zien heb ik ook een bonsai aangeschaft, dit alles is totaal nieuw voor me dus zal nog veel moeten leren en experimenteren
Heb dus sinds gister een binnen bonsai gekocht...het is een zelkova ma welke weet ik niet precies aangezien ik er vandaag achterkwam dat er meerdere soorten van zijn. Miss dat de kenners het me wel kunnen vertellen.
Ook weet ik niet precies hoe oud het boompje is, wat ik wel weet is dat de boom pas overgepot is en dit is toch wel iets belangrijks om te weten wanneer je de boom aanschaft ivm het groeien van de plant
Wat ik tot nu toe weet ga ik jullie even vertellen en hoop hiermee dat jullie me een beetje bijspijkeren op de punten waar dit nodig is:)
*In het begin ga ik goed opletten wat de boom aan water nodig heeft ik moet er iig voor zorgen dat de grond voldoende vochtig blijft.
*Ook zit de boom in een bonsai pot met drainage gaten erin voor afvoer van overtollig water om wortel rot te voorkomen.
*Ook ga ik de plant in de kamer zette weg bij de verwarming en lekker in het licht.
*Ook heb ik vloeibare pokon bij me bonsai gekocht, nu vertelde de verkoper dat ik eens in de 3 weken wat mest bij het water moet toevoegen voor het verbeteren van de groei