Dag mensen hier ben ik weer na een tijdje afwezig heid
ik wil me alvast een beetje gaan voorbereiden voor de warme maanden
en de maand waarin er verpot kan worden...
nu was me boompje in de winter van me tafeltje afgewaaid en is de pot kapot gegaan...
heb hem nog redelijk kunnen repareren met wat duck tape
gelukkig
dit boompje hoeft eigenlijk pas volgend jaar verpot te worden...toen ik hem kocht bij lodder
was dit net gebeurt en adviseerde die mij om dit over 2 jaar te doen..
maar aangezien de pot kapot is moet ik iets dus wat is nu wijsheid
iets groter potje kopen boompje erin plaatsen en rest aanvullen met akadama
denk dat dit het slimst is...
ook vraag ik me af waarom me boompje geen een blaadje heeft verloren gedurende de winter??....en gewoon continu is blijven door groeien en bladeren heeft aangemaakt??...de bedrading begon ook al flink in te groeien en heb ik er gister maar vanaf gehaald om erger te voor komen!! is iig een teken van flinke groei...want als je dagelijks naar je boompje kijkt zie je het verschil niet zo goed..maar aan de ingroei van de bedrading was het goed te zien...
heb ik nog een algemeen vraagje over verpotten en wortel snoei...aangezien me boompje continu blijft door groeien kan ik niet echt een goed moment vinden om dit te doen....want normaal verpot je een boompje net voordat de bladeren uit de knoppen beginnen te komen...ong medio april...
heb ook een acer staan waarvan de knoppe open beginne te gaan en je al heel klein beetje blad ziet en dit terwijl we nog in februarie zitten.. hoe is dit bij jullie...
Dit is ook me eerste winter die bijna achter de rug is
dus dit is allemaal beetje nieuw voor me:P
ik zal morgen ook even wat foto's uploaden van hoe mijn boompjes erbij staan en me nieuwe self made bonsai tafel
alle info is van harte welkom:) en alvast bedankt natuurlijk;)