Uiteraard moet je doen wat JIJ uiteindelijk wilt met je boom.
Wil je weten wat IK zou doen, dan is dat idd een nieuwe vrij schuine snee maken en idd goed kijken wat je voorkant is/wordt op basis van de wortelvoet en stam verloop en dan de snee zo onopvallend mogelijk maken en voor een mooie geleidelijke overgang en tapsheid zorgen. Elk jaar kun je steeds in de rand rond de wond aan de binnenzijde een kleine inkeping of wondje maken die weer verder gedicht zal worden. Zo wordt de wond steeds kleiner en meer en meer gevuld en het kan dus wel zo min mogelijk gaan opvallen, maar dus niet korte termijn.
Ik heb hier ergens op het forum wel foto's gepost van een koreaanse haagbeuk waar het zelfde mee is gedaan.
Snee heel schuin afgezaagd, een zijtak als top gezet en hiervan de top mee opgebouwd. Ik moet zeggen dat ik vaak vergeet om de wond verder te dichten door de inkepingen, want het moment dat je dit het beste kunt doen, dan staat ie vol in blad en hij aardig dicht gegroeid nu.
Ik zal es kijken of ik die foto's hier ergens vind.
Wat je overigens ook kan doen, is de snee uithollen zodat je een holle stam maakt.
Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee, maar graham Potter heeft op YouTube wel filmpje erover.
En wat is kam-stijl eigenlijk?
Of bedoel je bezem?