Zoals jullie in
dit topic
hebben kunnen lezen heb ik ongeveer 4 weken geleden een rode beuk aangeschaft.
Bij deze een nieuw topic over dit project, en uiteraard even een update.
Welk soort rode beuk dit is, weet ik momenteel niet precies, is er dus iemand die dit misschien wel kan zien?
Zelf dacht ik aan de Fagus sylvatica Rohanii, aangezien de bladeren soms ook een groen/bruine kleur hebben.
Toen ik de boom gekocht had waren de bladeren groen en zag de boom er eigenlijk erg ongezond uit, hij had een poos geen zonlicht gehad en veel bladeren waren beschadigt.
Op de bijgevoegde foto's kunnen jullie zien dat de boom er inmiddels stukken beter uit ziet. (de bladeren waren er bij aanschaf dus al zo slecht aan toe)
De slechte bladeren heb ik uiteraard wel laten zitten, dezen worden vanzelf wel vervangen door nieuwe bladeren.
Inmiddels zitten er zo'n 10 knoppen op de stam welke niet kunnen wachten om uit te komen, en ik zelf kan dat eigenlijk ook niet
Verder ben ik erg tevreden met de tip van Dea.
Zoals op de foto te zien is, is de wond onder het aluminium folie erg mooi aan het helen. (de randen staan al mooi bol en drukken het folie omhoog).
Persoonlijk vind ik het grootste voordeel van aluminium folie dat de boom volledig zijn eigen stoffen gebruikt, op het folie na dan.
Ook op het gebogen takje bij het aluminium folie zitten inmiddels twee knoppen welke op springen staan.
Hier alvast weer even een vraag:
Kan ik de takken die nu aan de stam zitten laten zitten? Of valt het erg op dat dit oudere takken zijn?
Mocht het mooier zijn om ze te verwijderen, dan doe ik dit uiteraard pas volgend jaar wanneer de nieuwe takken gezond en gehard zijn.
Ook heb ik al een mooie grote Bonsai schaal gekregen.
Laatst ben ik via marktplaats een leuke advertentie tegen gekomen met bonsai schalen voor €2,50 per stuk.
Toen ik aangaf dat ik opzoek ben naar een grote schaal voor mijn beuk, kwam de verkoper aanzetten met een grote betonnen schaal welke ik zo mee mocht nemen.
De schaal moet even opnieuw geverfd worden, maar volgens mij is hij erg geschikt.