dea schreef : Het helpt ook als je van beide stammen de bast verwijderd op de plek waar ze tegen elkaar aan zitten. Op die plek gaat de boom nieuwe callus vormen zodat het een geheel wordt. Idd dit duurt wel vele jaren, dus verwacht niet te snel resultaat.
Of het mooi wordt, kan verschillen. Ik heb ze niet vaak gezien, maar de ene keer zag het er mooi uit, andere keer weer niet. Weet echter niet waar dat aan ligt.
Vandaag heb ik een stuk eik gekregen van een bekende, met nog een deel wortels eraan.
Het gaat om één stuk met 4 vergroeiingen van ongeveer een CM dik, ik heb ze bij elkaar gebonden met een stuk schoongemaakt fietsband.
Aangezien de takken nog niet echt dik zijn, zal hij hoe dan ook een poos moeten groeien dus ik kijk gewoon wat het wordt
Helaas zag ik jou reactie te laat, ik heb de bast dus niet verwijderd.
De takken heb ik boven het stuk fietsband een beetje uit elkaar gebogen door er een stuiterbal tussen te plaatsen.
Het is een experiment, dus ik ben erg benieuwd wat dit gaat worden.
Heeft iemand enig idee OF ik de stukken fietsband op zijn tijd ook moet vervangen? Zo ja, na hoeveel tijd ongeveer dan?
De andere eikjes uit dit topic staan inmiddels in de volle grond, ik heb jullie raad toch maar opgevolgd
(ik wil er zo graag mee aan de slag, maarja je moet nu eenmaal veel geduld hebben met deze hobby)
Omdat ik toch graag al ergens mee aan de slag wil, heb ik gisteren goedkoop een binnen "bonsai" gekocht.
Zelf heb ik het idee dat het hier om een Chinese Iep of een Sarissa gaat, kan iemand dit bevestigen of mij vertellen om welke soort het hier wel gaat?
Het viel me op dat er verdroogde bloemetjes aan zitten, volgens mij wit.
Het lijkt mij een beetje zinloos om hier weer een nieuw topic over te maken, dus als jullie het goed vinden stel ik hierover ook mijn vragen in dit topic.
Mijn eerste vraag:
De bladeren zitten onder de bladglans, ze kleven letterlijk aan mijn vingers en er hangen dode vliegjes en spinnetjes in.
Mijn vraag is nu: Kan het kwaad om alle bladeren van het boompje te plukken of te snoeien? Op die manier kan ik ook meteen de vorm van de boom goed zien.
Ik heb dit geloof ik eerder op YouTube gezien met een Ficus, maar is dit boompje hier ook geschikt voor?