Goedemorgen,
Ik heb een ulmus parvifolia van mijn vriendin gekregen. Ze heeft hem bij een tuincentrum vandaan gehaald en toen ik hem kreeg heb ik gelijk de boom aan een inspectie onderworpen. Ik vond een beetje een pluizig webje tussen de stam en een tak, dit heb ik meteen weg gehaald en heb nooit meer zoiets gezien. Deze bonsai deed het erg goed in het begin. De laatste tijd viel het me echter op dat er wat blaadjes begonnen te verkleuren. Niet veel later zag ik dat de blaadjes wat gestippeld waren. Natuurlijk wat gezocht op internet maar het is me niet geheel duidelijk wat er nu precies aan de hand is met mijn bonsai. Ik dacht misschien dat ik te veel water gaf, dit ben ik gaan verminderen. Ik vond dat de kluit te droog werd en heb hem 20 minuten in een bak water gezet zodat de kluit van onderen water op kon nemen. Vandaag begonnen de bonsai blad te verliezen. Als ik de takjes wat beweeg vallen er zomaar blaadjes af. Ook niet verkleurde of gestippelde blaadjes. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen zodat mijn bonsai niet dood gaat?
Ik heb wat foto's toegevoegd van de blaadjes.
Met vriendelijke groet,
Robert