Fijn dat je gezien hebt dat ik al veel berichten heb geplaatst. Dan besef je dat ik dat niet ben. Ik neem tenminste aan dat je er daarom aan refereert? Ik kan nl anders geen reden verzinnen waarom dat relevant zou zijn. Als je gewoon gedaan zou hebben wat ik je adviseerde, in plaats van beledigd te zijn, zou je zien dat ik de laatste ben die mensen wegstuurt omdat iets geen bonsai is. Maar goed, bevestigd wat ik al dacht. Het ging mij er om dat je lui beizg was, en ik geen zin heb om dezelfde basis vraag te blijven beantwoorden.
Tenslotte is het gewoon goed fatsoen om eerst te kijken wat er al op een forum staat, ZEKER als je niet met bonsai bezig bent maar met terraria. Dat laatste had je natuurlijk even kunnen vermelden in je eerste bericht. En nee, als je een terrarium hebt, is het in leven houden van ficus doodsimpel. Je hebt daar normaal gesproken nagenoeg ideale groeiomstandigheden itt. als je ze op de vensterbank hebt staan. Dat is precies de reden waarom veel mensen special voor hun ficus bonsai een terrarium gebruiken in de winter. Jouw boom lijkt geen schimmel te hebben, of je hebt het niet goed gefotografeerd. Kalk is veel waarschijnlijker, maar goed. Jouw foto it niet duidelijk genoeg.
Als je op het forum zoekt, zie je tientallen halfdode ficussen. Allemaal hebben ze een van een basisset van 3 problemen. OF een insecten infectie OF staan verkeerd OF zijn uitgedroogd (en vaak daarna te nat gehouden). In jouw geval waarschijnlijk het laatste. EN als je het forum had gelezen zou je gezien hebben dat ik een van de weinigen op het forum ben die meerder soorten ficus heeft staan.
Het ga je goed, en ik wens je succes met je boompje.