hallo,
ik zou graag ook mijn mening toe willen voegen.
De heren van H&H zijn erg bedreven in wat ze doen, ze hebben een indrukwekkende collectie, vind ik als relatieve beginner van nu inmiddels een jaar en wat maanden. Misschien ben ik makkelijker onder de indruk als beginner, niet veel thuis in alle expertises mbt stijlen, eisen etc. maar ik ben best kritisch, zeker als het aankomt op investeringen in mijn hobby's, dan ga ik altijd voor kwaliteit.
En indrukwekkend bestaat voor mij niet alleen uit de soorten qua aanbod, maar ook uit bijv. plaatsing van de bonsai in presentatie.
Presentatie is een punt waar ik erg op let, hoe staan de boompjes? Netjes of rommelig, dicht op elkaar of meer ruimte tussen de individuen om elke boom goed naar voren te laten komen voor potentiële liefhebbers.
Dat is zeker het geval bij H&H, de boompjes staan echt op een manier dat ik denk dat is een mooi showdisplay.
Alles staat er keurig bij, zowel buiten als binnen en het komt erg hygiënisch over, en daar bedoel ik mee geen rotzooi op de grond netjes de boel bij vegen, en de winkel komt ook erg netjes uit de verf. Netheid staat erg hoog bij mij in het vaandel.
De Shohin, en soms Mame zijn kleine juweeltjes, en de oudste boom is een prachtige Pinus met een indrukwekkende stam en vorm.
In de showroom zie je van alles, van boompjes die al wat jaren in training zijn, tot de starters, waar iedereen mee kan beginnen.
De heren zijn ook eerlijk, en draaien er niet omheen. Natuurlijk zijn zij er ook om te verkopen, maar dat is logisch.
Ze komen gelukkig niet als handelaren op me over en ik heb een aantal vragen gesteld waaruit ik duidelijk kon merken dat ze me niet zomaar wat aan probeerden te smeren.
Wat prijzen betreft vind ik het enorm meevallen, over het algemeen ga ik inmiddels voor de iets prijzigere starters, die al wat in training zijn geweest omdat ik het nu wat meer aandurf. Desalniettemin, ben ik van plan voor een maat van me die binnenkort jarig is een leuke starter te halen waar hij mee kan beginnen waar ook ik blij mee zou zijn.
Ik word altijd vrolijk van het uitzoeken en bekijken daar en ik raad iedereen aan eens op zn gemakkie te gaan genieten van de mooie boompjes.
Ik heb hier een paar fotootjes die ik heb gemaakt om te delen om een kleine indruk te krijgen.
Bij lange na niet voldoende om te laten zien wat voor moois er allemaal staat maar het geeft een indruk.
Groeten,
Joey
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.