Over Bonsai Moyogi
Bonsai Moyogi is een webwinkel voor Bonsai artikelen, Ze hebben dus geen vaste winkel, maar staan af en toe weleens op (jaar)markten of braderieen, tevens adverteren ze veel op Marktplaats.
Ik vind de website zeer overzichtelijk en makkelijk, en er staat veel info op, ook betreffende het verzenden, (geheel europa) de tarieven en de prijzen.
Het assortiment is zeer uitgebreid voor wat betreft de bomen en randartikelen zoals potten, schalen, gereedschappen en grond. Ook wordt de website regelmatig bijgewerkt,en voorraadbeheer actueel weergegeven,zie screenshot na mijn bestelling.
Mijn ervaring
Via internet vanmiddag (27-12) bij "Bonsai Moyogi" een "Olijfboompje" besteld. De Olea Europa. Omdat hij in de tuincentra niet te vinden is, opkweken vanaf een stekje (mij) helemaal te lang duurt, en ik een Olijf alszijnde soort sowiezo geweldig vind.
De prijs was 52 euro, maar ik weet uit ervaring dat Olijfbomen, niet alleen de Bonsai, sowiezo al flink aan de prijs zijn.
Ik hou jullie hier op de hoogte van het bestelproces, de levering, enz..
Hier alvast de link:
www.bonsaimoyogi.nl/
We gaan het zien!
***UPDATE***
Nou...Het ging allemaal iets sneller dan verwacht...
Gisterenmiddag om 16:00 uur besteld, gisteravond rond 17:40 uur een mailtje ontvangen dat eea reeds verzonden is, en vandaag (28-12) om 14:30 uur gearriveerd.
Over snelheid dus zeker niets te klagen.
De boom zat stevig verpakt in een kartonnen doos, vastgenoerd met touw door de bodem van de doos en om de pot gewikkeld, en volledig opgevuld met noppenfolie en piepschuim.
De boom ziet er prima uit, en er zijn geen takken of bladeren afgebroken, en er ligt zelfs geen losse aarde in de doos.
Het formaat van de boom valt iets groter uit als dat ik me had voorgesteld, maar dat ervaar ik als positief. Hoogte is ruim 30 cm, met een mooie robuuste stamomtrek.
Enige minpuntje zou kunnen zijn dat er geen kaartje of briefje bij zit met soortbeschrijving en of onderhoudstips, maar dit terzijde, want dat is voor mij niet aan de orde.
Al met al dus weer een geslaagde bestelling geweest, met een zeer snelle levering binnen 24 uur.
NOOT: Bij aanhoudende vorst worden geen binnen bomen verzonden.