Haha
Die pa van me. Ik had gevraagd om die eik voorzichtig in het voorjaar over te zetten in een lagere bak zodat zijn wortels niet te diep groeiden ivm later in een bonsaipot te komen.
Heeft ie hem in een piepschuimbak gezet met gaten erin onder, had effe niets anders haha.
Maar het heeft hem niets uitgemaakt staat weer vol te groeien!
Maar goed gisteren opgehaald en vandaag wat takken met spandraden en wat bedrading op hun plek gezet en wat takken geselecteerd die in de toekomst in het design moeten komen.
Hoorde gisteren dat eiken echte topgroeiers zijn dus in de loop van het seizoen zal ik alleen de top wat bijsnoeien.
De onderste takken groeien vrijuit om dikte te krijgen wat overigens al aardig gaat omdat het toen ik hem uitgroef alleen een stam was zonder takken.
Er werd eerder ook gezedg dat marcotteren een plan kon zijn maar aangezien hij overal uitloopt ook op het lege gedeelte van de stam word het een hoge slanke boom. geen bezemstijl maar gewoon rechtopgaand.
Hij loopt nog steeds op allerlei plekken op de stam uit met nieuwe knoppen dus waarschijnlijk volgend jaar nogmaals selecteren en als de onderste dikker zijn aan de vertakking gaan werken.
eigenlijk was mijn plan om hem in 2014 in een bonsaipot te zetten maar ik denk dat ie zoiezo nog 1 jaar anders 2 in een diepere bak blijft.
Het is trouwens super om een boom zo op te bouwen het duurt wel wat jaren maar je kan op deze manier een boom bijna perfect opbouwen. Raad het iedereen zeker aan om ook eens te proberen.
Even een foto hoe ie er nu bij staat.