Jason schreef : Zoals ik al eerder vermeld had zou ik ook graag wel zo een larix bos opbouwen, maar ik heb alleen niet de mogelijkheid om deze te beschermen tegen de nog komende vorst dus dan kan ik beter wachten tot ongeveer maart veronderstel ik?
En waarschijnlijk nog een domme vraag, maar om goed startmateriaal te vinden kan ik dan best naar een boomkwekerij gaan of kan je deze ook vinden nu in een doorsnee tuincentrum ? In bv. Intratuin kon ik deze een maand geleden nog niet vinden.. was dit misschien te vroeg of zouden ze deze bomen een heel jaar door moeten verkopen ?
Hey Jason,
Voor het planrtmateriaal ga je eerder naar een boomkwekerij dan een plantencenter, boomkwekers hebben dat zeker.
wachten tot in maart is geen goed idee, larix moet vroeg verpot worden, voor ze groen zien, en laat larix nu net een soort zijn die snel uitlopen. Ik verpot larix ten laatste in februari.
Bij dat jonge haagmateriaal is het minder erg als je het te laat doet, maar beter van niet.
Als je niet beschermd kan zetten is dat geen probleem hoor, zet hem dan zo goed mogelijk beschut, en als het vriest zet je hem op een deken en wikkel je dat verder rond de pot. En vervolgens leg je dan nog een flies over de plant.
Het moet al hard vriezen dan, voor je schade gaat hebben.
Groeten Luc.