Hoi Marco, Fijn dat je even de tijd hebt genomen om het hele topic door te lezen en deze reactie te geven! Hier kan ik wat meer mee.
De tak is dus niet optimaal bedraad voor de bocht waar deze in gebogen is, helder verhaal. Ik zal hier verder naar kijken en mijn lering hieruit proberen te halen.
Ik begrijp dat de voortgang van de buiging komt door de spandraden.
Wat ik tegenstrijdig vind is dat je zegt dat zoals het nu gedaan is het geen enkele zin heeft en er net zo goed alleen met spandraden gewerkt had kunnen worden.
Ik vind dit tegenstrijdig omdat ik denk dat de draad die om de stam zit er zeker voor zorgt dat de stam beter beschermd en er dus met spanners meer kan.
Dus dat de draad helemaal geen enkele zin heeft. Dat gaat er bij mij niet helemaal in..
Fijn dat de raffia er wel netjes omzit
Ik heb inderdaad wel eens iets gezien van de techniek die jij hier beschrijft, maar nooit verder in verdiept.
Bedankt voor deze info en de link met het filmpje.
Ik zal deze thuis eens rustig en aandachtig gaan bekijken.
Natuurlijk mag je vragen waar ik les neem, echter met het commentaar dat gegeven wordt op de bedrading. Vind ik niet dat ik hier een naam moet gaan noemen zonder dat hij zijn acties kan motiveren/onderbouwen.
Ik zal het commentaar wel eens met hem bespreken
Ik ben zelf nu een jaartje of 2 bezig.
Ik ben dit project begonnen om te kijken wat er mogelijk is en hoever ik kan gaan en hier weer van te leren.
Nogmaals thnx voor de info, ik ga de filmpjes eens bekijken.