Onderwerp:

satsuki hakurin 8 jaren 9 maanden geleden #46335

• knoep
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 348
Zeldzaamheid, ouderdom daarom zijn die zo duur en ook een ebetje omdat er van geprofiteerd wordt. Maar als de boom op niveau komt heb ik dat er wel voor over

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

satsuki hakurin 8 jaren 9 maanden geleden #46340

• Nelis
  • Nelis's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 85
Dat is natuurlijk ook wel zo maar dan zou ik de pot die je nu heb gewoon lekker blijven gebruiken.
Ik persoonlijk kijk heel anders tegen zulke dingen 600 euro voor een klomp klei van pak weg 5 kilo is 9 a 10 euro glazuur ik heb werkelijk geen idee maar laten we het hoog houden 20 euro.
Dat zou dus een kosten zijn van zeg maar 30/40 euro zijn en dan het afbakken van de pot.
Er zijn heel wat pottenbakkers in Nederland vraag of zij die pot willen bakken voor je en je bent klaar voor hoog uit 100 euro.
Ik denk echter dat je voor veel minder klaar kan zijn.

Ik weet het ik zie dit soort dingen anders dan de meeste mensen in de wereld.
De "kunstenaars" van vroeger zouden nu miljardair zijn en konden toen ze nog leefde niet of nauwelijks rond komen.
Raar eigenlijk toch!! ik zou meer geld neer leggen voor een kunstwerk waar de kunstenaar nog van leeft.
Dan heeft hij / zij er ook nog wat aan.
En laten we eerlijk zijn alles is te vervalsen.
En wie zeg dat je dan voor 600 euro WEL de oude pot heb of een vervalsing van hoog uit een fractie van het bedrag.
De stempel zeg niks ook die kan je vervalsen.

Ik zou voor deze pot gaan is toch mooi.

Nelis

satsuki hakurin 8 jaren 9 maanden geleden #46341

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940
kan ik me ook wel in vinden nelis ik zelf zou ook genoegen nemen met deze pot maar tog als je er niet verlegen om zit geeft het je wel een beter gevoel kan ik me voorstellen.

net zo goed staat een boom in een afgeknipte emmer met gaten erin het gaat om wat er in zit haha

Laast bewerkt: Post by dennisfranx.

satsuki hakurin 8 jaren 9 maanden geleden #46345

• marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 718

dennisfranx schreef : kan ik me ook wel in vinden nelis ik zelf zou ook genoegen nemen met deze pot maar tog als je er niet verlegen om zit geeft het je wel een beter gevoel kan ik me voorstellen.

net zo goed staat een boom in een afgeknipte emmer met gaten erin het gaat om wat er in zit haha

Dat is niet zo! Bonsai betekent boom in pot. De pot is een onlosmakelijk onderdeel van de totale compositie. Een kwaliteitsboom verdient een kwaliteitsschaal. En kwaliteit kost geld. De relatie tussen prijs en kunst kunnen je over twisten maar de relatie tussen prijs en kwaliteit niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Co79, BartDeVliegher

satsuki hakurin 8 jaren 9 maanden geleden #46351

• knoep
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ik snap je nelis het is en blijft veel geld. Maar in dit hele verhaal is marcellucas zijn redenering de juiste. De boom pot combinatie is van het grootste belang.

Deze pot heeft ook 200€ gekost om te laten maken hoor. De klei kost niks maar een kiln duurt meer dan 24u en hoeveel tijd kost het niet om de pot te maken (uurloon). Je kan inderdaad alles vervalsen maar een patina aan een pot geven zodat de pot 200 jaar of ouder lijkt, is volgens mij quasi onmogelijk. Dat is iets wat alleen de natuur kan.

Ok mss dat een andere antiek Japanse of Chinees pot van minder geld ook perfect zou staan. Gaat mijn voorkeur toch naar de kantoneese.

Het gaat ook over het gevoel dat je wil oproepen. Die potten hebben zoeen mooi patina van jaren buiten te staan in weer en wind, dit in combinatie met zo een boom levert een beeld op van een hele oude boom die al jaren mee gaat. Met een pot die pas gemaakt is heb je dit resultaat niet.

De pot die er nu onderstaan is voorlopig goed, maar moest je hem in real life zien zou je ook zien hoe jeugdig de pot de boom maakt door de glans van de pot,terwijl dit toch al een oude boom is.

Uiteindelijk is het ook een verhaal van wat je zelf wilt en wat je er voor over heb.

Je zou ook deze kunnen gebruiken. Een antieke Japanse pot van yamafusa en Kost de helft van de kantoneese. Maar zou voor mij nog niet perfect beeld opleveren. maar het is wel leuk voor voor een goede discutie :)

satsuki hakurin 8 jaren 9 maanden geleden #46353

• knoep
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Srr foto vergeten in te voegen :)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

satsuki hakurin 8 jaren 9 maanden geleden #46357

• marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 718

Nelis schreef : Dat is natuurlijk ook wel zo maar dan zou ik de pot die je nu heb gewoon lekker blijven gebruiken.
Ik persoonlijk kijk heel anders tegen zulke dingen 600 euro voor een klomp klei van pak weg 5 kilo is 9 a 10 euro glazuur ik heb werkelijk geen idee maar laten we het hoog houden 20 euro.
Dat zou dus een kosten zijn van zeg maar 30/40 euro zijn en dan het afbakken van de pot.
Er zijn heel wat pottenbakkers in Nederland vraag of zij die pot willen bakken voor je en je bent klaar voor hoog uit 100 euro.
Ik denk echter dat je voor veel minder klaar kan zijn.

Ik weet het ik zie dit soort dingen anders dan de meeste mensen in de wereld.
De "kunstenaars" van vroeger zouden nu miljardair zijn en konden toen ze nog leefde niet of nauwelijks rond komen.
Raar eigenlijk toch!! ik zou meer geld neer leggen voor een kunstwerk waar de kunstenaar nog van leeft.
Dan heeft hij / zij er ook nog wat aan.
En laten we eerlijk zijn alles is te vervalsen.
En wie zeg dat je dan voor 600 euro WEL de oude pot heb of een vervalsing van hoog uit een fractie van het bedrag.
De stempel zeg niks ook die kan je vervalsen.

Ik zou voor deze pot gaan is toch mooi.

Nelis

Een mooie pot is niet een klomp klei en het afbakken, net zomin als een Picasso een paar klodders verf op een stuk linnen is. Echt is waardevol, nep is waardeloos.

satsuki hakurin 8 jaren 9 maanden geleden #46386

• Nelis
  • Nelis's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 85
Na alles weer goed gelezen te hebben.
Snap ik wat jullie bedoelen ik met me andere hobby reptielen verzorgen.
Wil ik ook alleen de beste voer voor de muizen en ratten zodat de slangen hagedissen varanen het beste voer krijgen.
En de voedsel dieren zijn tenslotte ook dieren die een goed leven mogen / moeten hebben.
En met bonsai gaat het inderdaad om het totaal plaatje.
Maar dan nog een vraagje wie weet wat de oudste bonsai is en hoe oud zijn de oudste bonsai potten ??

Nelis

satsuki hakurin 8 jaren 9 maanden geleden #46387

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541

satsuki hakurin 8 jaren 9 maanden geleden #46391

• Nelis
  • Nelis's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 85
Goede avond Leaterback

Deze site kende ik al maar zijn deze bomen yamadori die deze leeft tijd geschat zijn of zijn ze echt op gekweekt tot bonsai?
Mijn Engels is niet echt bijzonder goed dus.
Ik heb eigenlijk nooit echt de moeite gedaan alles te lezen :whistle:

Nelis

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts