Ik had al een tijdje een bosje bestaande uit 5 Larix Kaempferi staan, die ik vanwege "gezondheidsredenen" een tijd in een trainingskist had gezet. Helaas had 1 vd 5 bomen het niet overleefd (2e van links)
foto van 17 nov 2012
Omdat het nu een oneven aantal was, en omdat er dus de 2e van links was afgestorven, besloot ik dit voorjaar om de meest linker boom apart op te potten in een vijvermandje. De rest vh jaar met rust gelaten. Alleen bewaterd en gevoed.
Ik wist echter er geen kant mee op te gaan, ook omdat hij slechts aan 1 zijde takken had.
Dus besloot ik, nadat de naalden waren afgevallen, gewoon voor de fun en wat training hem maar te bedraden en wat te vormen. Alle regels over boord gegooid en gewoon lekker aan de slag.
Voor:
Zeer lange, dunne sprieten. Vrij rechte stam en dus takken vnl aan 1 zijde:
En dit heb ik er voor nu van gemaakt:
Heb mn grote twijfels aan de, in verhouding vrij dikke tak aan de rechterkant, de nog steeds vrij lange uiteinden en de rechte stam.
Misschien had ik toch beter de stam over de hele lengte bedraad en er meer beweging in gebracht...?
Achja, ik heb me ermee vermaakt.
Eerst komende winter maar eens door laten komen, in het voorjaar in een geschikte pot zetten en kijken hoe hij zich verder ontwikkelt als er eenmaal weer naalden aan zitten.
Laat de meningen en opmerkingen maar weer horen, misschien steek ik er weer iets van op !