leatherback schreef : Dag Auk.. Absoluut. De laagste takken hangen door. Maar als je naar de foto die je gepost hebt kijkt, zie je dat zelfs de laagste takken meer naar boven dan naar beneden wijzen; Ze staan net niet horizontaal.
Op deze foto, inderdaad, maar daar ging het niet helemaal om, maar m.i. meer om de takken bovenin : die zijn nog licht en groeien omhoog.
Vandaag een ritje gemaakt naar Heemstede, kom dan langs Floriande, de Groene Weelde, het Groenendaalse bos, en een laan met statige oude bomen. Veel verschil in leeftijd en vormen. Ik kwam een mooi voorbeeld van het een typische oude den en loofboom tegen. De den met afhangende takken, de loofboom er naast als ik het voorbeeld - lage takken die onder hun gewicht omlaag gaan, en hoge takken die omhoog groeien. Had een foto willen maken maar m'n batterij was leeg...
Maar er zijn verschillende vormen, ik zag ook een den waarvan de zijtakken omhoog groeiden.
Maar ik dwaal af - Jeffrey heeft wel een punt. De boom is meer als een den, dan als een loofboom gestyled.