Je wilde discussieren over de boom las ik in je eerste post en wat de min en verbeterpunten zouden zijn naar onze mening.
Denk niet dat iemand een '13 in een dozijn' boom wil laten maken, maar zoals je al uitlegt we 2D plaatjes te zien krijgen en daar op moeten reageren.
Da's altijd lastig.
Ik heb hem gezien in een filmpje van je via een link in een andere post en daar zie je hem al van wat meer kanten.
Idd takken verwijderen neemt het karakter weg niet doen dus.
En een shari maken kan het rechte stuk zeker maskeren.
Maar de algehele beweging van het stuk en de vloeiende lijnen die in elkaar over horen te lopen, hetgeen wat voor visuele balans zorgt ontbreekt dan nog steeds.
Momenteel ook op het filmpje is er geen samenspel te zien tussen de 2 stammen.
Mij is een tijdje geleden toen ik om advies vroeg door masashi en ook Robert Steven verteld dat karakter, een goed samenspel en uitgebalanceerde vormen zorgen voor een aantrekkelijke 'Bonsai'.
Sorry dat ik het zo uitleg en ik wil hem zeker niet afkraken. Vind het een prima boom, maar ik ben vanaf jongs af aan al bezig met het visuele aspect in creaties en niet alleen bonsai.
Dus daar heb ik nogal een uitgesproken mening over.
Maar het is jouw boom en hij word zoals je zelf het mooiste vind, alleen andere zullen altijd een andere mening hebben over wat zij wel en niet mooi vinden.
Allemaal niet belangrijk zolang jij maar tevreden bent.