Onderwerp:

Cedrus Libani 9 jaren 6 maanden geleden #40074

• Alex Waeytens
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 88
moet je de jouwe maar eens tonen.. wie weet kan iemand helpen ivm vorming tips..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Cedrus Libani 9 jaren 6 maanden geleden #40097

• stevens
  • stevens's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 64
Ja ik moet er eens deftige foto s van maken en posten.
want ik heb nu maar een foto ervan en die stond al eens op een topic van mij maar die foto was van geruime afstand en op dat moment was ik niet echt doelgericht naar Hulp aan het vragen .
Ik ga waneer ik eens wat vrije tijd heb mijn bomen stuk per stuk fotograferen en voor elk vormgevingstips vragen en wat info per boom vanuit mijn standpunt mede delen.

Cedrus Libani 9 jaren 6 maanden geleden #40325

• Alex Waeytens
  • Ontvangen bedankjes 88
1 tak weggedaan welke een wiel vormde..

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

hier zie je de groei beter, de vollere niveau's en de gewenste groei voor de nieuwe top..

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

volgende stappen zijn:
- blijven nijpen op de juiste plaatsen deze zomer
- opnieuw bedraden en vormen waar nodig, sommige hoofdtakken staan al 70% in de juiste vorm.. je kan zien dat de bovenste plateau's opnieuw naar boven geveerd zijn..
- karakter tak verder naar voor buigen en raffineren..
- foilage pads bedraden en levelen.. waar nodig bijsnoeien, bijna alle plateau's worden qua lengte onder controle gehouden en enkel groei in de breedte wordt aangemoedigd waar nodig..
- de jin van de oude top inkorten en start maken van een shari die helemaal doorloopt to beneden, gedraaid rond de stam langs rechts.. (je kan de lijn van de jin eigenlijk al wat volgen tot beneden..

de pot staat nu licht getilt naar voor omdat de boom niet 100% juist in de pot staat.. ik laat dit de komende jaren zo aangezien een ceder helemaal niet graag verpot wordt en ik eerst naar de verdere training kijk.. uiteindelijk zal de boom naar alle waarschijnlijkheid in een bruine rechthoekige tokoname pot komen te staan..
enkel jammer dat hij geen takken lager op de stam had.. afgezien van de tak die ik onlangs heb weggenomen had ik alle takken laten staan om alle opties open te houden..

Laast bewerkt: Post by Alex Waeytens. Reden: damn you autocorrect!

Cedrus Libani 9 jaren 6 maanden geleden #40347

• Laireag
  • Laireag's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 32
Leuk ook om de progressie te zien. De boom heeft echt dichte loofkussens gekregen als je dat vergelijkt met een paar jaar terug.

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren