Bedankt voor de handige tips alvast. Het grondmengsel was al voor langere tijd vochtig. Dus heb ik hem maar in half schaduw half ochtent zon en onder het afdakje van de balkon gezet om wat op te kunnen drogen. Ik zal al deze punten toepassen en kijken hoe die erop reageerd
leatherback schreef : UItkijken met directe zon als de plant hier niet aan gewend is. Voorzichtig zijn met bladbemesting. Kijk uit met harde wind. Zorg voor voldoende vochtige kluit
Dat zijn mijn beschermingen die ik kan bedenken.
Naderhand kan je er niets tegen doen. De boom stoot de bladeren waarschijnlijk af, en zal nieuwe maken.
Idd uit de zon zetten ( heeft mijn haagbeuk er door gekregen ,hij staat nu vol vers en groen blad.)
Vandaag weer lekker wezen verpotten. Heb gelijk mijn fagus crenata ook gedaan. De beuk leeft zoals jullie weten samen met schimmels die de boom en de wortels helpen tijdens het groeien en bloeien. Dus heb ik een deel van de oude grond met de nieuwe grond gemengd, en dat er dus bij gedaan. Heb hem trouwen in de pot van de carpinus coreana gezet zodat die wat meer ruimte heeft voor wortel ontwikkeling. Want ja, meer wortels meer voeding meer voeding meer groei .
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Ik heb vandaag ook hier de schaar erin gezet aangezien er een aantal dooie takjes in zaten. Toen heb ik maar besloten om hem weer opnieuw op te bouwen, en daarom heb ik dus alles weer terug naar 1 a 2 knoppen gesnoeit.
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Als je overal dode takken in hebt zitten moet je nadenken over je verzorging. Staan de planten tegen eeen muur oid zodat ze maar aan een kant licht krijgen? of zijn het takken binnenin die door te weinig licht afsterven? Of ben je gewoon vergeten water te geven...?
Ik moet nog steeds even kijken wat nou de beste standplek is voor dit boompje. Maar ik heb niet echt ideale plekken voor mijn boompjes om ze het beste van het beste te kunnen geven jammer genoeg. Dus ja werken met wat je wel hebt zeg maar .