Onderwerp:

Pinus Sylvestris 12 jaren 2 maanden geleden #13001

• Laireag
  • Laireag's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 32
Het laatste boompje wat ik hier nu op dit forum plaats. Deze grove den heb ik bij Lagas bonsai gekocht en zag er op zich al aardig uit. De plant komt uit de Dolomieten en is ongeveer 17 jaar oud. De takken hingen wat meer naar 1 kant. (Ik heb hier helaas geen foto van gemaakt)

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Ik heb vervolgens de boom in het draad gezet en de takken alvast een ruwe vorm gegeven en de takken wat omhoog en naar voren achteren gebracht. Snoeien wilde ik niet aan gaan beginnen in September, dus dat wordt volgend jaar, maar waarschijnlijk eerst maar verpotten en dan zie ik wel weer verder.

Wat ik zelf erg mooi vind aan dit boompje is die shari. Die ga ik volgend jaar bleken, nadat ik die lelijke zaagstomp heb weg gewerkt. Heb ik nog nooit gedaan, dus dat wordt spannnend! Zal eerst even met mijn dremeltje op wat brandhout gaan oefenenen. :cheer:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus Sylvestris 12 jaren 2 maanden geleden #13012

• Rennie
  • Rennie's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 46
Tof ding, succes met bewerken, ik weet wat je bedoelt met die gevorderde dingen, heb zelf een leuke juniperus staan die van 't voorjaar voor een 1ste serieuze styling staat en ik dus ook :) ...veel plezier met dremelen :P hopelijk kun je wat creatiefs verzinnen want nu is die shari eigenlijk iets te glad naar mijn smaak. Wel jammer dat je zo'n mooie gevorderde boom hebt maar dat ze dan kennelijk niet nagedacht hebben over de wortelvoet...

Pinus Sylvestris 12 jaren 2 maanden geleden #13013

• Laireag
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 32
Ha ha, precies op de pijnlijke plek! Zat vanmiddag nog te denken of er misschien niet een mooie wortel onder de potgrond zit....maar ik ben er bang voor.

Pinus Sylvestris 12 jaren 2 maanden geleden #13014

• dea
  • dea's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 901
Ik zou, nu de boom bedraad is, meer beweging in de takken brengen, alles veel compacter en kleiner maken. Meer aan de loof etages werken om mooie "wolken" te creëren.
Zeer goed en mooi materiaal, idd wel even zien wat er aan wortelvoet omhoog te halen valt.
Good luck en kijk ondertussen de meeste filmpjes van graham Potter op YouTube voor dremel inspiratie.

Pinus Sylvestris 12 jaren 2 maanden geleden #13027

• Laireag
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 32
Dank je dea. Gaat zeker nog gebeuren, maar ik wilde in eerste instantie toch toch wat backbudding creeeren, dus ik zal volgend jaar gaan snoeien en dan weer gaan stylen. Ik zie deze styling meer als een ruwe styling.

Wat betreft de wortel, er loopt sowieso een worteltje aan het oppervlak (niet te zien opnde foto) dus ik zal de boom na het verpotten zeker hoger zetten.

Pinus Sylvestris 12 jaren 2 maanden geleden #13028

• alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 84
Dat is goed matriaal, maar zou toch maar opletten met u dremmeltje Ne sylvertris is daar nogal week aan elke Pinus trouwens

Pinus Sylvestris 12 jaren 2 maanden geleden #13032

• jeroen03
  • jeroen03's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 35
opnieuw mooi materiaal. met de juiste handen wordt dit zowiezo topmateriaal.

Pinus Sylvestris 12 jaren 2 maanden geleden #13035

• Laireag
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 32

opnieuw mooi materiaal. met de juiste handen wordt dit zowiezo topmateriaal.

Dan kan ik hem maar beter verkopen! :cheer: Neen, ik ga hier iets moois van maken. Het zal wel even duren, want ik ben wat dat betreft soms misschien te voorzichtig onder het mom van: liever een levende boom waar ik stapje voor stapje voor stapje vorderingen mee maak dan teveel geknutsel en geknoei en een dode boom overhouden.

Dat is goed matriaal, maar zou toch maar opletten met u dremmeltje Ne sylvertris is daar nogal week aan elke Pinus trouwens

Ik zal voorzichtig zijn, maar uiteindelijk wil ik die zaagwonden wel wegwerken. Als je nog tips hebt, geldt uiteraard voor iedereen die dit leest, dan hoor ik die graag.

Groeten Jan

Pinus Sylvestris 12 jaren 2 maanden geleden #13038

• kevofski
  • kevofski's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 55
Zeer mooi materiaal... Voor dat zaag stompje weg te dremelen zou ik mij nu niet zo veel zorgen maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Laireag

Pinus Sylvestris 12 jaren 2 maanden geleden #13040

• alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 84
Ik zou mij daarvoor juist wel zorgen maken en dat is zo maar geen stompje. Als je een concaaf tang hebt zou ik die stompjes wegsnijden en het grootste voorzichtig een beetje uitfresen Bij het verwijderen van die stompjes heel goed opletten dat je geen shari maakt want dat kan al genoeg zijn bij een sylvestris om de sapstroom de onderbreken met alle gevolg vandien.

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts