Van het weekend deze kojou no mai een eerste ruwe vorming gegeven tevens verpot in een bonsai pot omdat ik deze nog over had en bedraad
Het bedraden kan nog veel netter maar is in ieder geval effectief maar ik moet nog wel veel oefenen!
Ook zitten er nog een hoop takken die uiteindelijk waarschijnlijk wel gesnoeid moeten gaan worden zoals een of allebij de vorken na de splitsing van de stam dit zal ik in de herfst verder gaan bekijken omdat ik het er voor nu best leuk uit vond zien van een struik tot in mijn ogen een best natuurlijk ogend boompje en kijk uit naar hoe deze zich verder ontwikkelt
Tips adviezen meningen www en ebi worden gewaardeerd !
Voor
Na
Video :
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Ik ben begonnen met eerst te bepalen hoe hoog ongeveer ik de boom ongeveer wou hebben en ee eerste paar cm grond weg gehaald opzoek naar de wortel aanzet en alles boven de ongeveer gewenste hoogte gesnoeid daarna ben ik de dikkere takken terug gaan snoeien tot de eerste of tweede vork en ook alle naar binnen groeiende takken gesnoeid
Werd al een stuk duidelijker welke kant ik toen op kon gaan
Daarna alle takken doorlopen en terug gesnoeid alle tegen over elkaar staande takken eentje verwijderd en ook de takken die boven in dikker waren dan onder weg gehaald
Wat overgebleven is bedraad en toen nog te takjesbovenin wat korter gesnoeid dan onder om wat balans te creëeren en te zorgen dat de top de onderste takken niet zou overschaduwen
Hoop dat je er wat aan hebt ik ben ook nog maar een rookie !
Heb Gisteren just een Draad rond 1tak gezet. Had geen gepaste dikte , dus Draad dubbel genomen, maar ook dat is niet Genoeg, Morgen Draad halen en herdoen
Vorig jaar veel weggesnoeid,na de bloei dus dit keer ga ik m gewoon gerust laten