Heb hem inmiddels wat compacter gemaakt wat ik eigenlijk wilde en in een even grote stenen pot overgezet. Kon hem zo overzetten wat akadama erbij en klaar.
Hij staat nu bij alle andere jeneverbessen onder een foliedak beschermd tegen regen en wind.
De reden dat ik hem zo gevormd heb is omdat ik een kleine compacte jeneverbes wilde hebben in mijn collectie dus ik hoop dat het allemaal de winter doorkomt en volgend seizoen mijn NTC bomen te kunnen laten zien hoe ik ze eigenlijk op langere termijn voor ogen had.
Een foto van hoe ie nu is. Dit is de eigenlijke opzet voor de boom zijn toekomst. Kwam er vanmiddag alleen niet helemaal uit.
Ik wil het loof zo dicht mogelijk laten groeien en de boom zo compact mogelijk maken. En zo strak mogelijk gevormd met smalle negatieve ruimtes tussen de loof kussens. Ook volgende zomer beginnen met een shari die over de stam kronkelt.
eigenlijk wist ik al vanaf dat ik mee mocht doen dat ik hem zo ging maken tenzij het echt niet anders kon, maar helaas kwam dat er niet helemaal lekker uit op het NTC..
Ik geef t een seizoen als dea die bemestings geheimen wil delen
en dan komt ie waarschijnlijk al aardig in de buurt.