Onderwerp:

Noelanders XV - 2014 10 jaren 10 maanden geleden #29540

• Ramses
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Nu wil ik geen azijnzeiker zijn, maar het was mijn eerste Noelanders en ik vond het behoorlijk tegenvallen.. Niet de bomen op de tentoonstelling hoor, geweldig om zulke topbomen in het echt te zien, maar ik vond lastig echt te genieten van de bomen door de smalle paadjes en de vele, vele bezoekers; echt veel te druk... De verkoopstands waren volgens mij overpriced, zeker de boompjes. Je kon niet rustig rondstruinen, omdat je schouder aan schouder moest schuifelen... alleen tijdens lunchtijd viel het wel mee...

Ben ik de enige :dry: ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Noelanders XV - 2014 10 jaren 10 maanden geleden #29543

• YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 169

ASP schreef : " iemand nog opgevallen dat er een zieke boom tentoongesteld werd? (binnenkomst, rechts meteen aan het begin)
Vind ik niet echt kunnen."

Je bedoelt de eik van Stemberger?

De Jeneverbes van Mauro Stemberger. Denk 3e/4e boom rechts in het begin. Loof zag er niet gezond uit en dan zo'n reis en 2 dagen in een warme ruimte helpt ook niet echt mee.

@Ramses, nu je geen fotos mocht maken, was het een stuk rustiger bij de tentoonstelling en had je ook de ruimte om de bomen van dichtbij goed te bekijken. Wat betreft de stands, ja dat klopt. Daar is het ieder jaar ontzettend druk en omdat het zulke smalle paden zijn en ook mensen stilstaan is het lastig om daar te lopen inderdaad. Heb wel van Marc gehoord dat hij (zodra dat klaar is) het andere pand erbij wilt voegen. Zou wel een stuk schelen.

Een heel leuk en gezellig weekend gehad, 2 dagen waren zo voorbij! Weer veel mensen gezien, ook van het forum (Dea, Alain, Yannick). Helaas ook een paar gemist tijdens Noelanders, het is ook zo druk (zeker de zaterdag). Prachtige tentoonstelling weer, de bomen waren wéér beter dan vorig jaar.

Ik kan niet wachten tot de volgende Noelanders!

Noelanders XV - 2014 10 jaren 10 maanden geleden #29547

• jeroen03
  • jeroen03's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 35
het was ook de eerste maal dat ik naar een trophy geweest ben ^^ zeer onder de indruk alhoewel ik me bij enkele dingen vragen stel.

vb waarom mogen mensen met net aangekocht kwekerijmateriaal binnen in de tentoonstelling zelf? dit kan toch beesjes of ziektes overbrengen?
ook heb ik een boom gezien waarop er veel mieren liepen, vraag me af als dit leidt naar een diskwalificatie of gewoon wat minpunten :p heb ook een boom gezien die achter de schermen gebracht werd, weet niet welke maar dat kan niet goed zijn.

als laatste heb ik tijdens een demo (zaterdag) gezien dat een hoofdtak die enorm gebogen moest worden gebroken is door er teveel aan te buigen, grappige was dat ze gewoon door werkten zonder iets te zeggen xD natuurlijk te verstaan dat ze niet reageren want het was bijna het einde van de demo en dan zou ikzelf ook geen slechte kritieken willen alhoewel walter pall erop stond te kijken en die ook niets zij. :D

volgend jaar ben ik weer van de partij!

Noelanders XV - 2014 10 jaren 10 maanden geleden #29548

• Jeffrey van de pol
  • Jeffrey van de pol's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 58

Jacob schreef : Vaclav Novak liep te selecteren voor de EBA, zijn er nog bekende geselecteerd??

Hoe bedoel je selecteren deze worden per land zelf gekozen

Noelanders XV - 2014 10 jaren 10 maanden geleden #29553

• Co79
  • Co79's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 54
And the winner is....

OLEA EUROPAEA SYLVESTRIS uit Majorca door Erasmo Garcia Fernandez (ES)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Noelanders XV - 2014 10 jaren 10 maanden geleden #29554

• Ramses
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Volgende keer de zondag pakken dus...

Noelanders XV - 2014 10 jaren 10 maanden geleden #29555

• Laireag
  • Laireag's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 32
Zondag 9.50 liep ik binnen heb rustig naar de bomen kunnen kijken en vervolgens de verkoopstands langslopen. Werd rond half twaalf pas druk.

Noelanders XV - 2014 10 jaren 10 maanden geleden #29556

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541

Youri1995 schreef :

ASP schreef : " iemand nog opgevallen dat er een zieke boom tentoongesteld werd? (binnenkomst, rechts meteen aan het begin)
Vind ik niet echt kunnen."

Je bedoelt de eik van Stemberger?

De Jeneverbes van Mauro Stemberger. Denk 3e/4e boom rechts in het begin. Loof zag er niet gezond uit en dan zo'n reis en 2 dagen in een warme ruimte helpt ook niet echt mee.

Was mij niet opgevallen. Bedoel je de boom waarvan het loof een wat gelige gloed had? Ik vond dat een mooie bevestiging dat mijn Itoigawa inderdaad top gezond was (Wat discussie over gehad in UK toen ik er aan wou werken; Of dat natuurlijk was). Blijkbaar doet Itoigawa dat in de winter; Iets geler loof en in het voorjaar wordt deze weer groen.

Noelanders XV - 2014 10 jaren 10 maanden geleden #29557

• Jacob
  • Jacob's Profielfoto
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 4
Novak liep op zondag bomen aan te wijzen waarvan Marc Noelanders de label/kaart waar gegevens op vermeld staan, weghaalde.
Ik heb hem toen gevraagd waarvoor dat was en toen antwoordde hij dat deze bomen geselecteerd waren voor de tentoonstelling van de EBA.

Noelanders XV - 2014 10 jaren 10 maanden geleden #29558

• Jeffrey van de pol
  • Jeffrey van de pol's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 58

Jacob schreef : Novak liep op zondag bomen aan te wijzen waarvan Marc Noelanders de label/kaart waar gegevens op vermeld staan, weghaalde.
Ik heb hem toen gevraagd waarvoor dat was en toen antwoordde hij dat deze bomen geselecteerd waren voor de tentoonstelling van de EBA.

Op de EBA staan enkel bomen die genomineerd zijn op een Ten van de land van inzending daar heeft Novak geen instemming in.
Mischien zat hij in de jury op de Noelanders.

Inloggen Registreren