AlexW schreef : hoe gaat het met de jouwe, Matje?
ik ga binnenkort eens kijken hoe het met de mijne zit.. staat er inmiddels toch al bijna 10 weken op, dus er zou wel al wat aanwezig moeten zijn..
onder de marcot is wel heel veel groei.. dus de boom op zich is al gered als de marcot mislukt, en dan kan ik binnen een paar jaar nog eens proberen
heb ik wel een vraag aan de mensen die dit nog gedaan hebben..
moet je ook het loof in evenwicht brengen met de wortels? dus een hoop loof afsnoeien als je de marcot er af haalt?
Hoi,
De mlijne leeft nog steeds, hij heeft even een groei momentje gehad, maar dit heeft niet echt doorgezet, maar ik ben nog positief omdat het blad er werkelijk gewoon gezond uitziet, dus slecht doet ie het niet.
Er zaten dus zoals gezegd nauwelijks wortels aan toen ik hem afgeknipt heb en in de pot gezet, uiteraard heb ik hem nog niet uit zijn pot gehaald om te kijken, was ik ook niet van plan.
Deze staat bij een groepje projectjes die staan gesorteerd op 'niet verpotten dit jaar en volgend jaar'
Met al mijn projectjes heb ik alles gesorteerd op wat er qua onderhoud mee gedaan moet worden, dit maakt het mij iets makkelijker onthouden wat waarmee de bedoeling is.
Op de eerste foto zie de complete boom in de pot op zijn plekje, hij staat beschermd tegen zon, krijgt geen direct zonlicht, regen komt hier nauwelijks en de wind vormt ook geen enkele bedreiging.
Op de tweede foto zie je in detail het beetje groei dat ie gehad heeft.
edit: vergeten te melden : ik heb hier helemaal niks van gesnoeid sinds ie in de pot staat, omdat ik hem eerst wilde laten herstellen