Marco buijsman schreef :
dennisfranx schreef :
Marco buijsman schreef : ziet er inderdaad gezond uit! Als het mijn boom zou zijn dat had ik veel meer backbudding gestimuleerd, in plaats van hem ongeremd te laten gaan.
Zou je kunnen uitleggen waarom?
Ik heb de 10 cm+ uitlopers al terug gesnoeid hoor dus niet geheel ongeremd laten groeien tevens is het op de foto niet goed te zien misschien maar hij is al knopjes aan het maken binnenin hoor
Hey Dennis, ik zie dit bericht van je nu pas...Waarom? Omdat hij er mooi gezond uitziet zou je een mooie stap kunnen maken in de ontwikkeling van het takgestel.
Ik heb sinds dit vroege voorjaar ook een Summergold.. Wat ik gedaan heb is het volgende: toen de uitlopers een cm of 5-7 waren heb ik ze teruggesnoeid tot een stuk of 6 naaldjes. Vervolgens heb ik alle oude naalden geplukt. Flink voeden, zowel via de bodem als via het loof. Ook regelmatig besproeid met HB101. Dit is tot dusver het resultaat (op een willekeurige tak):
In februari:
Nu in Juli:
Ah nice man ziet er ook goed uit!
Heb je al een draadje voor die boom?
Je hebt me nieuwschierig gemaakt
Bedankt voor de uitleg met foto's
Ik heb ook de meeste uitloop terug gesnoeid tot een paar naaldjes maar niet alle oude naalden geplukt,
Kwa timing is dat mischien iets wat ik nu nog kan doen?
en eventueel her en der iets meer terug snoeien?
toegevoegd een foto van een willekeurige tak waar ook al nieuwe knopjes zitten, mischien gaat mijn manier iets langzamer? maar het werkt wel in ieder geval