Bedankt voor de input iedereen.
De opmerkingen zijn terecht
Over de kale takken rechts: geen idee hoe dat komt, tot nu toe enkel uitlopers ingekort en voor de rest heel conservatief bezig geweest met enkel wat bladsnoei om licht door te laten voor de binnenste blaadjes.
Over het ontbreken van beweging en tapsheid in de takken: zo had ik er nog niet naar gekeken. Is het een optie om een stuk van de 'hoofdtak' te snoeien en die dan laten overgaan in de kleinere takken om tapsheid te creëren (of faken)? Dat zou ook wat beweging moeten brengen. (zie illustratie)
Ik was aan het wachten tot hij gesetteld is in zijn nieuwe pot om mijn eerste stappen in bedrading te wagen. Ik zou ook gerichter takken weghalen om wat orde te scheppen in de veschillende warboeltjes van kleine takken.
Over de uitstraling: ik heb er al wat over nagedacht, maar in de oude pot vond ik het te moeilijk om er iets op te plakken, wegens geen evenwicht tussen beiden. Deze pot geeft al wat karakter (althans naar mijn mening), maar de boom zelf doet dat niet. Ik neig naar een relaxe uitstraling met wat speelsheid door de 'conventies' wat te breken met die onderste tak en de naar beneden plooiende. M.a.w. een gezellig leuk boompje.