Printemps schreef :
Bij Citrussen is dit heel normaal want een citrus kan tegelijk bloemen,vruchtjes en (bijna)rijpe vruchten hebben.
Daar is een latijnse naam voor maar schiet me effe niet te binnen.
Ik heb nog nooit 1 zo uitbundig zien bloeien in september. Er staat wel hier en daar in deze periode eens een bloemetje aan, maar geen clusters van bloemen. De dagen verkorten, maar de dag en nachttemperaturen waren heel hoog voor de tijd van het jaar. Daarom dat hij waarschijnlijk nog eens hevig bloeit. De bijen/hommels en ik zijn er alvast blij mee
De vruchten zijn meestal maar rijp na 1 a 2 jaar in dit klimaat. Bloei, rijpe vruchten en onrijpe vruchten zie je inderdaad regelmatig samen.
Ik heb eens een mooie "citrus"bonsai gezien en zal ooit eens een poging wagen tot... Ik denk wel dat ze als bonsai moeilijk te houden zijn in dit klimaat. Ze hebben ook snel ijzertekorten waardoor het voeden in kleine potten wat meer aandacht zal vragen. Een ijzersupplement op een NPK voeding eventueel. Hier op het forum zie je ze alvast weinig tot zelf nooit passeren. Ik probeer ze nu eerst in grotere potten gezond te houden en te leren kennen... Stap voor stap