Beste Leatherbag: ik zie dat je “platinum Boarder” bent en nogal wat berichten verstuurt, dus ik neem aan dat je nogal deskundig bent m.b.t. bonsai. Je zult dan ongetwijfeld weten wat bonsai is.
Bonsai (盆栽) is een Japans woord dat letterlijk 'boom in pot' betekent. Het woord heeft betrekking op een door manipulatie klein gehouden plant die echter de illusie wekt een groot en oud exemplaar te zijn. Dit wordt in de praktijk bereikt door taksnoei, wortelsnoei, kweken in kleine potten en door stengels en stammen met behulp van aluminium- of uitgegloeid koperdraad in de gewenste vorm te laten groeien. Zo kan een boom, die onder natuurlijke omstandigheden uitgroeit tot een enige meters of tientallen meters hoog exemplaar, een sierlijke plant worden op kamerplantformaat. (Bron Wikipedia)
Op deze site wordt ’t ook nog eens uitgelegd. Naar mijn mening voldoet ficus ginseng aan al deze criteria! Laat mij nou gewoon op mijn manier opnieuw beginnen met deze hobby, ik vind de ficus mooi en dea heeft mooie data toegevoegd aan de afbeeldingen en beschrijvingen die ik al had. Samenvattend: als je niets positiefs heb toe te voegen, stop ik met reageren op je commentaar.