Ik ben zeer dankbaar voor de antwoorden die er geweest zijn en dacht dat ik dat al eerder duidelijk had gemaakt op dit topic, maar schijn bedriegt, ik ben het vergeten. Dus nog een keer bij deze; Bedankt!
Nu, een jaar later, duurt het nog maar twee jaar voordat ik afgestudeerd ben en zit ik weer met hetzelfde probleem; welke universiteit. School vindt dat we al helemaal op zoek moeten gaan en ik vind het ook redelijk vermakelijk naar allerlei opleidingen en universiteiten te kijken. Ik ben zelf aardig goed in aardrijkskunde en zit te denken om daar wat mee te doen, maar ik vind taal, niet per se de Nederlandse of Engelse taal, maar hoe het in elkaar zit, erg leuk, evenals hoe de mens denkt (dus psychologie richting). Biologie gaat hem niet meer worden, tenzij ik nog even wissel na anderhalf jaar van stroom. Ik heb nu in mijn pakket (zonder standaard vakken, zoals Nederlands, levensbeschouwing en Engels): Grieks, wiskunde B, aardrijkskunde, filosofie, kunst praktisch en economie. Ik heb een handje vol Nederlandse universiteiten die me (van buitenaf) leuk lijken:
Wageningen
Leiden
Twente
Utrecht
Ook heb ik een leuke studie gezien in Oxford: Psychology, Philosofy and Linguistics. Daar heb ik ook meteen een vraag over. Wie heeft er ervaring met Oxford university? En heeft er hier toevallig iemand deze studie gedaan? Waarschijnlijk niet, maar nooit geschoten is altijd mis. Het enige bij deze studie is dat ik geen idee heb wat ik er later mee kan. Ik ben mer er dan van bewust dat ik voor de vakken die ik daar wil gaan studeren tenminste een acht moet staan, en liever gewoon cum laude afstudeer, maar als ik een beetje mijn best doe, zal dat hopelijk wel moeten lukken.
Mvg. Teye