@ Leatherback,
Helaas werkt dat hier heel erg anders.
Ik zou bijna zeggen kom eens een bakje koffie doen je proeft meteen verschil tussen jouw water thuis en mijn water hier
.
Zoals ik al zei word in Zeeuws Vlaanderen water chemisch gereinigd bij de Delta hiervoor worden logen en zuren gebruikt die worden verwerkt bij DOW Chemicals en vervolgens ongebluste kalk om het water weer PH -neutraal te maken.
Mijn vriend heeft bij het bedrijf gewerkt waar het water gereinigd word dus hij weet de samenstelling van de reiniging van water hier en hij heeft ook bij het bedrijf gewerkt die de producten levert aan de Delta om hun water te reinigen.
Overigens heb je in zeeuws vlaanderen bijna geen duinen en daar komt bij de duinen de we hier hebben zijn aangelegd op een ingegraven stortplaats dus dat gaat geen succes worden.
Een strandje pakken hier is ook niet fijn ga liever naar Zandvoort of Scheveningen.
Helaas woon ik in 1 van de smerigste uithoeken van Nederland en ben ik genoodzaakt zelf mijn water nogmaals te reinigen.
Het water uitkoken heb ik al geprobeerd maar ook dat is niet echt rendabel het blijft chemisch smaken en er blijft kalkafzetting op mijn aarde komen.
Dan moet ik met recht het stoom op gaan vangen wat er vanaf komt denk ik.
Misschien dat het binnenkort een heel stuk gaat verbeteren qua watervoorziening ze zijn bij mij in de buurt nu wel van Evides bezig om nieuwe drinkwaterleidingen aan te leggen. Helaas pas ergens 2014 2015 klaar.
@ Knoep,
Bedankt voor je tip maar dat is misschien voor later. Helaas is dat apparaat nog niet toereikend voor mijn budget maar wel een hele goeie om te onthouden.
@BonsaiT,
Ook heel erg bedankt voor jouw tip ik denk dat ik het onderstaande product eens een kans geef en eens ga kijken wat het doet.
www.brita.nl/brita/nl-nl/shop/on-tap/p00...&category=cartridges