Ja ik ben het helemaal met jullie eens, ik was als klein kind (ben nu 18 jaar) al geïnteresseerd in planten en wilde als klein kind altijd al een kiwi plant hebben omdat ik kiwi's lekker vond. Na heel veel zeuren nog geen kiwiplant
maar toen ik toevallig bij een tuincentrum een zelfbestuivende kiwiplant zag wist ik mijn moeder over te halen kostte maar 5 euro trouwens. Dat was ongeveer 7 jaar geleden ofzo en ze vertelden dat de kans groot was dat hij het niet goed zou doen en helemaal geen kiwi's zou gaan geven en als dit gebeurde dan pas na een jaar of 10. Nou had ik er alle vertrouwen in en sinds het 3e jaar gaf "hij en zij" elk jaar een emmer vol met kiwi's, moraal van het verhaal laat anderen mensen niet bepalen wat je moet doen, volg je eigen weg, probeer eens iets nieuws. (sorry voor random verhaal maarja you get the point
)
Ow en als je een kant en klaar bonsai koopt leer je de belangrijke dingen niet zoals: vormen, creativiteit, compositie en je zal nooit zo trots zijn als wanneer jij je eigen master piece hebt opgekweekt.