Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier. Koop al 12 jaar af en toe een goedkoop bonsaitjes, maar over het algemeen overleven ze het niet echt bij mij. Maar 8 jaar geleden heb ik zelf een Ginkgo gezaaid welke is opgekomen en nog steeds leeft. Tis een sterk plantje, of hij nou veel of weinig water krijgt hij blijft het doen.
Bijna ieder jaar plant ik passiflora's in dezelfde pot en deze gaan dood, maar dit "boompje" houd zich goed.
Hij is nu 40 cm hoog en ik zou er graag een mooie bonsai van maken, maar weet niet hoe te beginnen. Heb al boeken gelezen, ooit een bonsai cursus gevolgd, maar dat gaat merendeel allemaal over hoe je van een plant uit het tuincentrum of uit de natuur een bonsai kan maken.
Kunnen jullie me advies geven wat ik met deze plant kan doen. Hoe krijg ik zijn zij takken aan het groeien, want hij gaat voorlopig alleen maar de hoogte in.
Hoe zorg ik dat de stam dikker wordt en de bladeren kleiner (bladeren halveren werkt dat bij een Ginkgo ook?).
Hij is nog nooit uit de pot geweest dus geen idee hoe de wortels eruit zien.
De pen wortel zit er dus ook nog steeds aan.
Plant zit nu flink in de groei dus kan misschien nu niet veel doen, maar hoor graag wanneer het wel kan en wat ik dan het beste kan doen.
Ik ben erg benieuwd. Foto's van mijn Ginkgo bijgevoegd.
Groetjes van een eeuwige bonsai-stuntelaar.