Beste Bonsai liefhebbers,
Ik snuister hier al een paar weken rond zonder mij voorgesteld te hebben
Toch bij deze liever laat dan nooit.
Ik ben 50, woon in Zwijndrech maar dan het Belgische dorp
Ben ooit 27 jaar geleden gestart na het kopen van een 'binnenbonsai' En prachtige Carmona Macrofila, er kwamen jaarlijks zelf witte bloemetjes op. Door de weinige, zeg eerder geen kennis is de boom na 6 jaar kapot gegaan.
Dan op zoek geweest naar meer info, het internet zat nog maar in z'n kinderschoenen dus daar kon ik niet terecht. Via een tuincentrum kwam ik in contact met 'De Wase Bonsai Vereniging' te Sint Niklaas. Daar heb ik heel veel geleerd. Ben ondertussen zo'n 20 jaar 'echt' bezig met Bonsai maar geen lid meer van een club. Heb nu 11 bomen die ik in vorm probeer te houden. Voorlopig komen er geen bomen meer bij, het is niet mijn enige hobby dus moet mijn tijd wat verdelen nietwaar.
Dit jaar ben ik na het lezen hier op het forum gestop met het gebruik van potgrond in mijn grondmensels. deze heeft plaats moeten maken voor Akadama en Terramol
De bomen zijn vorig weekendd allemaal verpot dus kijk met spanning uit tot ze uitlopen, hopelijk zit er geen uitval op
Bonsia blijft een continu leerproces vandaar mijn aansluiting op de forum. Ik hoop hier nog veel op te steken en af en toe toch eens te pronken met mijn bomen.
Groetjes
Mac Patrick