Tom Haest schreef : Leuke soort, he. De buergerianum.
Ik heb er dit jaar ook 2 op een steen gezet, deze van jou lijkt er al een tijdje op te staan. Weet je hoe lang?
Ik heb nogal wat problemen met deze dat ik meedoe naar manuel. Maar dat zul je in september wel zien/horen tijdend de volgende les.
Ik heb het overgenomen van iemand die alleen pinussen en acers heeft staan, hij had het boompje zo vorig jaar gekocht, hij kon het niet precies zegggen. Ik schat toch wel minstens 5 jaar. Deze 2 blaken van gezondheid, maar hij had er op wat snoeien van de grootste uitlopers niets aan gedaan. Wat wel leuk is voor de takselectie, keuze genoeg.
dennisfranx schreef : Mooie bomen bart!
Enig idee hoe de takken structuur onder de pruik zit?
Voorlopig nog weinig structuur, maar wel veel takken, dus keuze genoeg normaal gezien. Het stammetje van de kleine is al bijna in proportie, naar mijn aanvoelen, dus hier kan ik beginnen werken aan de primaire takopbouw. Bij de "grote" zijn er wel al wat primaire takken, maar deze moet ik nog eens te gronde bekijken. Ook weet ik nog niet wat ik ga doen met de bovengrondse wortelspaghetti. Het is iets wat ik nog niet veel heb gezien bij een drietand, dus ga ik misschien marcoteren, maar dan verlies ik ook een deel van de initiële beweging... Iets om eens te bespreken met een ervarener iemand
.