De zon valt binnen links en deels vooraan via een "schemergordijn" Vooraan een ledkweeklamp van 5300K en aan de rechtse kant onderaan/midden nog een kweeklamp/spaarlamp van 6500K (die gebruik ik als mijn citrussen tijdens hard vriezen een tijdje in de garage logeren) Die zitten in een sokkel met reflector zoals deze:
www.amazon.de/vidaXL-Fotolampen-Watt-Ref...A6MDBW3BENM8WXCB6KK0
Dit was ideaal om mijn citrussen te kunnen belichten. Heb ik destijds nog gekocht van een bevriende "semi-professionele" fotograaf die de stap maakte naar beter en ook duurder materiaal. Nu kan ik ze ook gebruiken om de "bonsai" te belichten, twee vliegen in één klap
Maar de lampen alleen zullen niet genoeg licht geven volgens mij daarom doe ik dit voor het raam, ze geven wel een extra om de boom goed te gaan belichten.
Als ik de fotos buiten maak is het doek meestal duidelijk zichtbaar en dat wil ik niet, maak ik ze binnen zonder lampen is de belichting te zwak. En vind het "spelen" met instellingen en belichting wel leuk. De lichten kan ik (nog niet
) dimmen en verplaats ze gewoon wat verder om zo het aantal lumen op het oppervlak wat te reduceren als er echt stukken overbelicht zijn.
De opname maakte ik met een nikon D5300, lens: Nikon AF-S 50mm f/1.4G en de instellingen waren: f/2,5 sluitertijd: 1/125 ISO: 160
Ik ben enkel vertrouwd met astrofotografie maar dit is toch tamelijk nieuw voor mij en de foto's kunnen nog wat beter. Ik heb al veel scherpere foto's gezien en we kunnen er alleen maar naar streven
Ps: Mooie boom heb je daar op je profielfoto!