Onderwerp:

eerste larix 8 jaren 5 maanden geleden #51295

• Teye01
  • Teye01's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 89
Bij een normale tak gaat het in een soort van golf; omhoog, omlaag en langzaam weer een klein beetje omhoog. Bij een pisboog is dat laatste er niet en gaat hij dus alleen omlaag.
Verbeter me als ik fout zit, maar zo heb ik het geleerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

eerste larix 8 jaren 5 maanden geleden #51308

• Fredb
  • Fredb's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 46
Bedankt; ik denk dat ik het nu begrijp

eerste larix 8 jaren 5 maanden geleden #51310

• Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 272
Je kan gaan bedraden wanneer je wil, er is niet echt een ideaal tijdstip om te gaan bedraden. Het enige wat bedraden kan doen is de sapstroom wat hinderen. Maar heb al op verschillende perioden bedraad en nog nooit problemen.

Het is wel overzichtelijk te bedraden als bomen in de winter zonder loof staan. Ook kan in de winter de draad ietsjes langer eraan blijven, dit omwille van de draad-ingroei. Als de plant in rust is zal deze niet zo snel ingroeien.

Maar dan heb je natuurlijk: als je nog even wacht tot te winter, dat het bedraden weer moeilijker kan worden. Takken die zich nu nog laten buigen dan misschien niet meer...

Hou wel rekening: bedraden zorgt toch voor een zekere stress bij de plant. Dus bedraden enkel bij gezonde bomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Deketelaere

eerste larix 8 jaren 5 maanden geleden #51313

• JanDijk
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 71
Heel leuk materiaal wat naar mijn mening live pas echt op zijn waarde beoordeeld kan worden. Mijn advies is in deze is, neem ruim de tijd om uit te zoeken welke kant je op wil indien mogelijk met iemand die een ruime ervaring heeft met deze soort. Probeer een beetje tussen de regels van de adviezen hier geven door te lezen want nogmaals om een boom echt te kunnen beoordelen moet hij voor je staan is mijn mening.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Deketelaere

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren